דוח עדכני במשטרה: מדי שעה נגנבים 2.5 כלי רכב

מחזיקים קטנוע סאן-יאנג או קטנוע קואנג-יאנג וגרים בכ"ס? מחזיקים סובארו ליאונה וגרים בת"א? אתם על הכוונת של גנבי הרכב - כך עפ"י נתוני יחידת המשטרה אתג"ר

אם אתם מחזיקים קטנוע סאן-יאנג או קטנוע קואנג-יאנג וגרים בכפר-סבא, ולחלופין מתגוררים בתל-אביב ואתם הבעלים הגאים של סובארו ליאונה, סביר שאם לא גנבו לכם את כלי הרכב ב-2011 - אתם על הכוונת של גנבי הרכב.

מנתוני יחידת המשטרה אתג"ר - הפועלת בשיתוף-פעולה עם איגוד חברות הביטוח, שאף משתתף במימונה - עולה שלאחר מספר שנים של ירידה במספר גניבות הרכב, ב-2011 דווח על כ-22 אלף כלי רכב גנובים - עלייה של כ-3% ביחס ל-2001. מדובר בכ-2.5 כלי רכב גנובים מדי שעה - כולל לילות, שבתות ויום כיפור.

לפי נתוני אתג"ר - שהוקמה בראשונה ב-1998, נסגרה ב-2003 והוקמה בשנית ב-2006 - רוב גניבות כלי הרכב (32% מסך הגניבות) התרחשו במחוז המרכז, ואחריו ברשימה (23%) מחוז תל-אביב.

במחוז המרכז נכללות הערים כפר-סבא, ראשון-לציון, רמלה, פתח-תקווה, מודיעין, לוד, רחובות, נתניה, טייבה וראש-העין. מחוז תל-אביב כולל, פרט לתל-אביב-יפו, גם את בת-ים, חולון, הרצליה, גבעתיים, רמת-השרון, יהוד, בני-ברק ועוד. מכאן שבמרכז הארץ מתרחשות רוב הגניבות, כשמכל 100 כלי רכב גנובים 55 נגנבו באזור גוש דן.

הנגנבים ביותר

כמו כן, 65% מכלי הרכב שנגנבו בישראל ב-2011 היו כלי רכב פרטיים, בעוד שהרכבים הדו-גלגליים (בעיקר קטנועים) היוו כ-15% מסך הרכבים הגנובים.

יחידת אתג"ר מפרטת במצגת השנתית שלה שהרכב הנגנב ביותר ב-11 החודשים הראשונים של 2011 הינו קטנועי סאן-יאנג וקואנג-יאנג הדרום קוריאניים וסובארו ליאונה (בנושא זה אין נתונים הכוללים את דצמבר). זאת בדומה לצמרת כלי הרכב "האהובים על הגנבים" גם ב-2010 ו-2009.

יחד איתם ניתן לציין גם מיצובישי לנסר כרכב הרביעי שמתווסף לרשימת הרכבים הנגנבים ביותר בכל אחת מ-4 השנים האחרונות (מאז 2008 רק הסדר הפנימי בין 4 סוגי הרכבים הנגנבים משתנה, אך לא זהותם).

נציין כי בראש צמרת הרכבים האטרקטיביים לגניבה לגבי רכבים חדשים (שגילם עד 4 שנים) עומדים מאזדה 3, סקודה פביה, פולקסווגן גולף והקאיה ריו.

איפה גונבים הכי הרבה
 איפה גונבים הכי הרבה