פרשקובסקי מתרחבת בראשון לציון: רוכשת זכויות ל-119 יח"ד

חברת פרשקובסקי השקעות רוכשת את חלקה של חברת זאנטקרן ובניו בפרויקט מגורים בראשון לציון בעבור כ-52.3 מיליון שקל ■ עסקה זו משקפת שווי של 440 אלף שקל לקרקע ליח"ד

גם בימים של מיעוט עסקאות בענף הנדל"ן, יש חברות שצופות פני עתיד ומתקדמות עם פרויקטים באזורי הביקוש.

חברת פרשקובסקי השקעות רוכשת את חלקה של חברת זאנטקרן ובניו בפרויקט מגורים בראשון לציון בעבור כ-52.3 מיליון שקל. מדובר בפרויקט לבניית 238 יחידות דיור ששתי החברות היו שותפות בו מאז רכשו את הזכויות בקרקע ב-2002. חלק נוסף מהשטח, המשקף זכויות של 10 יחידות דיור, נמצא בידי שותף נוסף שרכש את הזכויות מהחברות ב-2009.

החברות רכשו את הקרקע המשתרעת על פני כ-9 דונם כבר לפני עשור במחירים ששיקפו אז מחיר של כ-160 אלף שקל לקרקע ליחידת דיור. באותו הזמן היה מדובר בקרקע בייעוד חקלאי והחברות קידמו שינוי תב"ע במקום למגורים. נכון להיום התוכנית אושרה והחברה נמצאת בהליכים להוצאת היתרי בנייה. העסקה הנוכחית, במסגרתה רוכשת החברה את חלקה של זאנטקרן ובניו בעבור כ-52.3 מיליון שקל, משקפת שווי של כ-440 אלף שקל לקרקע ליחידת דיור .

יש לציין שמחיר זה אינו כולל היטל השבחה ומע"מ. מדובר בעלייה של כ-175% במחיר מאז רכשו החברות את הקרקע ב-2002 כך שמכירת הקרקע על ידי זאנטקרן מסבה לה אקזיט המוערך בכ-30 מיליון שקל.

"אנחנו מתכננים לבנות במקום ארבעה בנייני מגורים בני 17 קומות שיכללו 62 דירות כל אחד" , מספר יוסי פרשקובסקי מנכ"ל חברת פרשקובסקי השקעות, "אנחנו צופים שנוכל לצאת לבנייה תוך כשנה".

הקרקע המודברת ממוקמת בדרום העיר בסמיכות לכביש 431 ולתחנת הרכבת. פרשקובסקי מסביר כי גם בתקופה הנוכחית מדובר בפרויקט שימשוך את משפרי הדיור מהעיר: "התקופה הנוכחית מעלה חששות אבל העובדה שאין עתודות קרקע לבנייה חדשה בעיר הופכת את הפרויקט לאטרקטיבי. אנשים מחפשים דירות. על פי התוכנית יכלול הפרויקט החדש בעיקר דירות 5 חדרים".

על פי מתווה העסקה שילמה פרשקובסקי 8.5 מיליון שקל במעמד חתימת החוזה ותשלם סכום נוסף של כ-23.7 מיליון שקל בתוך 37 יום ממועד החתימה וזאת בדרך של המחאת מלוא החוב שנטלה על עצמה זאנטקרן לבנק לאומי. סכום נוסף של כ-20.1 מיליון שקל ישולם גם הוא באותו המועד כנגד מסירת החזקה בקרקע לחברה.

עוד על פי הסכם הרכישה, תהיה זו חברת פרשקובסקי שתישא בכל היטלי הפיתוח שיחולו בגין מקרקעי הפרויקט ובכל האגרות, ההיטלים ויתר תשלומי החובה החלים בגין מקרקעי הפרויקט עד למועד חתימת החוזה ולאחריו, כך דיווחה החברה לבורסה.