קרן המטבע מזהירה: "הצמיחה בסין עלולה לרדת ל-4%"

נציגות הקרן בבייג'ינג מזהירה: כלכלת סין צפויה להתרחב בקצב איטי מהצפוי על רקע משבר החוב באירופה ■ "אולם, המשמעת הפיסקאלית הסינית מותירה פתח לתגובת נגד"

כלכלת סין צפויה להתרחב בקצב איטי מהצפוי וייתכן אף להאט למחצית משיעור הצמיחה הצפוי, בעוד משבר החוב באירופה מחריף. בתרחיש כזה, תידרש הרחבה פיסקאלית "משמעותית" על ידי הממשלה הסינית, כך מעריכה היום (ב') קרן המטבע הבינלואמית.

לפי התרחיש השלילי ביותר של קרן המטבע עבור המערכת הפיננסית העולמית, הצמיחה בסין עלולה להאט לרמה של עד 4% בלבד לעומת התחזיות הנוכחיות - שצופות צמיחה של 8.2% בסין השנה, כך דיווחה היום קרן המטבע בהודעה רשמית ממשרדיה בייג'ינג.

מדובר באזהרה נוספת של המוסף הפיננסי הבינ"ל המוערך, שהזהיר כבר בחודש ינואר האחרון כי המערכת הפיננסית העולמית עשויה לצלול לעבר תרחיש של מיתון נוסף, באם משבר החוב באירופה לא יטופל כראוי.

ראש ממשלת סין, וון ג'יבאו, הודיע בשבוע החולף כי ממשלתו תעשה "התאמות אחרונות" במדיניות הפיננסית שלה כדי לנקוט צעדים נוספים מעודדי צמיחה.

"שיעור הצמיחה בסין עלול לצנוח משמעותית על רקע מיתון חריף", מסרה קרן המטבע. "אולם, המשמעת הפיסקאלית של הממשל הסיני מותירה פתח לתגובת נגד כדי למנוע זעזוע אפשרי שכזה בכלכלה".

קצב הצמיחה בסין שמאט בתקופה האחרונה, הגיע לרמתו הנמוכה ביותר מזה שנתיים וחצי ברבעון הרביעי של שנת 2011 - על רקע ההאטה בפוקדת את כלכלתה. לפי נתונים שפורסמו באחרונה הציגה סין צמיחה של 8.9% ברבעון הרביעי, מעל התחזיות בשוק שציפו לצמיחה של 8.7% בלבד - אולם עדיין, מדובר בנתון הרבעוני הנמוך ביותר שהציגה סין, מזה תקופה.

בתחילת השנה החדשה הורידה קרן המטבע הבינלאומית רשמי את תחזית הצמיחה הגלובלית שלה ל-2012 ל-3.3% מ-3.8%, וזאת עקב משבר החובות הגובר ביבשת אירופה. ב-2011 הייתה צמיחה של 3.8%, והתחזית ל-2012 בספטמבר הייתה לצמיחה של 4%, אולם, כאמור, התחזית ירדה ל-3.3%. עוד צופה הקרן צמיחה של 3.9% ב-2013, לעומת תחזית קודמת של 4.5%. (לסיפור המלא)