ירון דקל: "תקשורת חופשית היא נשמת אפה של הדמוקרטיה"

דקל, מגיש התוכנית "הכול דיבורים" בקול ישראל שנבחר אתמול למפקד גלי צה"ל, אמר את הדברים הבוקר למאזיניו ברשת ב' בתוכניתו האחרונה

ירון דקל נפרד היום (ב') ממאזיניו ברשת ב', לאחר בחירתו אתמול (א') לתפקיד מפקד גלי צה"ל.

"לפני כמעט 30 שנה התחלתי את דרכי כחייל צעיר בגלי צה"ל, לשם אני חוזר כמפקד. אחרי שנים בתחנה הצבאית, בקול ישראל בערוץ הראשון וגם בחדשות ערוץ 2, ברור לי שעיתונות חופשית היא נשמת אפה של הדמוקרטיה, ובלעדיה אי-אפשר", אמר דקל.

לדבריו, "יש רבים והולכים שלא מבינים זאת, וחבל. עלינו לעמוד בפרץ ולשדר. לא לחשוש לשאול את השאלות הקשות, לא לפחוד מאימתם של בעלי האינטרס, ויחד עם זאת להיות קשובים לביקורת המותחת בתקשורת. ולדעת לתקן, לדעת להשתנות. החוכמה איננה מרוכזת כולה בצד הזה של המיקרופון".

דקל, שעוזב את רשות השידור לאחר 16 שנה, אמר בתוכנית האחרונה שלו הבוקר כי "בלבה של העיתונות החופשית עומד השידור הציבורי שמשוחרר מכבלי הרייטינג - רדיו וטלוויזיה - קול ישראל והערוץ הראשון - חשוב שהשידור הציבורי יהיה חזק ונטול פניות".

דקל הודה למאזיניו, לצוות העובדות של תוכניתו בראשותה של העורכת שוש פורמן ולמנהליו בקול ישראל.

שר הביטחון אהוד ברק בחר במפתיע בדקל, על פני ינון מגל, מנשה סמירה וגולן יוכפז. דקל, 47, התחיל את שירותו הצבאי בגלי צה"ל, והוא יהיה בוגר הקד"צ הראשון שיהפוך למפקד התחנה.

כבר אתמול נשמעו ביקורות על הבחירה בדקל - לחיוב ולשלילה. מצד אחד היו שבירכו על ההחלטה, שכן מדובר באדם בעל ניסיון עיתונאי עשיר; ומאידך עלו תהיות האם דקל מחזיק בניסיון הניהולי או הפיקודי הנדרש.

על-פי גורמים פרסום, דבר המינוי הושהה במגמה למצוא הכשר משפטי דווקא למינויו של ינון מגל, שרק באחרונה השלים את תוארו האקדמי. ואולם, למרות שמגל זכה בתואר ראשון, הזהירו גורמים משפטיים כי בחירה בו עשויה הייתה להוביל את משרד הביטחון לבג"ץ. מאז הדחתו של יצחק טוניק מתפקיד מפקד התחנה, שימש בתפקיד קצין חינוך ראשי תא"ל אלי שרמייסטר.

כעת נשאלת השאלה מי יחליף את ירון דקל כמגיש התוכנית "הכול דיבורים" בקול ישראל, המתחדשת בימים אלה בהנהלה חדשה.