"אם ישראל תתקוף באיראן, חורף גרעיני יתפרץ בשווקים"

תחזית אפוקליפטית של "גורו ההשקעות" ריצ'רד ראסל: "השווקים מצפים למשהו גדול, והמשהו הזה יהיה בעל מימדים מפחידים" ■ "2012 תהיה שנה מפלצתית - תפקחו היטב את העיניים וקראו עיתונים" ■ ובמה בכל זאת מומלץ להשקיע?

"אם ישראל תבצע מתקפה צבאית באיראן, כל המזרח התיכון יעלה בלהבות וחורף גרעיני יתפרץ גם בשווקים הפיננסיים", כך כותב גורו ההשקעות ריצ'רד ראסל, בניוזלטר האחרון שלו ("Dow Theory Letters"). ראסל התייחס לפרסום בשבוע שעבר בניו-יורק טיימס האמריקני, שם נכתב כי ישראל צפויה לתקוף בקרוב באיראן כדי למנוע ממנה המשך התחמשות גרעינית.

"אם תאזינו טוב תוכלו לשמוע את פעימות הלב של השווקים", כותב ראסל. "קצב הפעימות איטי וכבד ומאותת שהשווקים מצפים למשהו גדול - והמשהו הזה יהיה גדול יותר מכפי שמישהו יכול לצפות, בעל מימדים מפחידים", לדבריו.

ראסל, יצוין, ידוע כרואה שחורות. בשנה-שנתיים האחרונות הוא שיחרר מספר תחזיות קודרות על השווקים שלא תמיד התממשו, ובעיקר קרא למנויים שלו להתרחק מהמניות ולהתמקד בעיקר בהשקעה בזהב ובכסף בתור נכסי מקלט שיגנו עליהם מארמגדון פיננסי שהוא צפה.

ראסל טוען בניוזלטר האחרון ששלח למנויו, כי הדבר הגדול הזה שעלול להתפרץ בשווקים, הוא תופעה נדירה ומסוכנת שידועה בשם Kondratief bear cycle, שהמקבילה שלה היא כאמור חורף גרעיני, והיא עלולה לדבריו להימשך עד 20 שנה.

"אני מרגיש בתקופה האחרונה אות מבשר רעות שצפוי לשווקים באופק", אומר ראסל. "ותקיפה ישראלית באיראן בהחלט יכולה להוות בשורה רעה כזו. 2012 צפויה להיות שנה מפלצתית ועליכם לפקוח טוב-טוב את העיניים והאזניים ולעקוב אחר כותרות העיתונים", ממליץ ראסל למנויו.

לדברי ראסל, במקרה של תופעה כזו בשווקים - ההשקעה המועדפת היא בדולר ובזהב. אם הדולר יקרוס, הזהב יכפר על כך בזינוק חד. ראסל מציב יעד של 1,800 דולר לאונקיית זהב (נסחרת כיום תמורת 1,720 דולר לאונקיה) וסבור שזה יקרה ממש בקרוב.