שמחון על השביתה: אחתום על צו הרחבה רק בהסכמת רה"מ

שר התמ"ת אמר בראיון לגל"צ כי הוא תומך בהשוואת התנאים של עובדי הקבלן לכלל העובדים במשק, ובכוונתו לחתום על צו הרחבה - רק בתנאי שראש הממשלה יסכים

שר התמ"ת שלום שמחון לא יחתום לעת עתה על צו הרחבת להסכם הקיבוצי בין המעסיקים להסתדרות - עד שיורה לו ראש הממשלה בנימין נתניהו לעשות כן. בראיון לגל"צ אמר היום (ד') שמחון כי הוא תומך בהסכם בין ההסתדרות למעסיקים - אך ההחלטה הסופית היא בידי רה"מ. שר התמ"ת תומך בהשוואת התנאים של עובדי הקבלן לכלל העובדים במשק, ובכוונתו לחתום על צו הרחבה - בתנאי שראש הממשלה יסכים. נתניהו הנחה את האוצר לפנות ליועמ"ש כדי לברר את הסמכות של שמחון לחתום על צו הרחבה.

אמש חשף "גלובס" כי ההסתדרות והמעסיקים הגיעו להסכם בסוגיית עובדי הקבלן, אך האוצר מתנגד ולכן השביתה הכללית במשק יצאה הבוקר לדרך. יו"ר ההסתדרות עופר עיני אמר כי השביתה תסתיים כששמחון יחתום על הצו להרחבת ההסכם הקיבוצי בין ההסתדרות למעסיקים, אך שמחון כאמור מחכה לנתניהו.

"ההסכם בין המעסיקים להסתדרות הוא הסכם נכון", אמר שמחון. "לא ייתכן שעובדי קבלן לא יקבלו תנאים כמו ימי מחלה או ימי חופשה. אני בעד ההסכם למרות שטרם ראיתי אותו".

שמחון אמר שנתניהו הורה ליועמ"ש יהודה וינשטיין לתת חוות דעת על ההסכם. עם זאת, אחת הסוגיות הבוערות הינה קליטת עובדי הקבלן באופן מלא, דרישה עליה מתעקשת ההסתדרות אך בממשלה מתנגדים, כולל השר שמחון. לפי שעה שמחון מוכן לשפר משמעותית את תנאיהם של עובדי הקבלן ואף להשוותם לעובדים רגילים.

"אם רה"מ ינחה אותי לא לחתום על צו הרחבה - אני לא אחתום. אני עובד אצל רה"מ", הוסיף שמחון. "הבוקר רה"מ החליט ששר האוצר יפנה ליועמ"ש שיכין חוות דעת. אני עדיין מחכה לה. כרגע הוא ביקש לא להיכנס לתהליך של צו הרחבה".