לראשונה: נהג הורשע במהירות מופרזת על סמך סרטון בפייסבוק

סרטון ובו צעירים שתיעדו את עצמם נוהגים במהירות של 260 קמ"ש הביא להרשעתם, אך המהירות הופחתה ל-213.9 קמ"ש ■ התביעה מבקשת מאסר בפועל

הרשעה על סמך פרסום מפליל בפייסבוק: לפני כשנה וחצי פורסם סרטון, בו מספר צעירים תיעדו את עצמם משתוללים על הכביש במהירות של 260 קמ"ש. היום (ה') הרשיע בית משפט השלום בעכו את הנהג ואת שני הנוסעים שהיו איתו בסעיף של נהיגה במהירות מופרזת. מדובר בתקדים משפטי שבו מורשע אדם על סמך סרטון שפורסם ברשת החברתית.

המהירות בה הואשמו השלושה הופחתה ל-213.9 קמ"ש, בעקבות קביעה כי הרכב אינו מסוגל להגיע למהירות שהופיעה בסרטון. התביעה מבקשת לגזור עליהם מאסר בפועל ולפסול את רישיונם לתקופה ממושכת. גזר הדין נקבע לתאריך 22 בפברואר.

אלעד וייצמן, שנהג ברכב, הורשע בנהיגה בקלות-ראש ובמהירות שיש בה סכנה לציבור, נהיגה במהירות בלתי סבירה, נהיגה במהירות מופרזת וסיכון חיי אדם. שני הצעירים שישבו ברכב, ציון ברכה ואאון חיימוב, הורשעו בלא פחות מ-8 עבירות. חלק מסעיפי העבירה מתייחסים לשידול לנהיגה בקלות-ראש ובמהירות שיש בה סכנה לציבור, שידול לנהיגה במהירות מופרזת וסיכון חיי אדם.

עו"ד אבי אמר, שמייצג את הנהג אלעד וייצמן, התייחס להכרעת הדין ואמר כי בכוונת מרשו לערער על ההחלטה. "לאורך כל המשפט ערערנו את אמינות הראיה, ולמרות זאת בית המשפט בחר להרשיע את מרשי", אמר.

"תל-אביב-חיפה ב-9 דקות - אל תנסו בבית"

הסרטון שמתעד את העבירה פורסם בפייסבוק והגיע לידי חדשות 2 באינטרנט ב"מייל האדום". הסרטון חשף התנהגות נפשעת של חבורת צעירים ישראלים שמסכנים את חייהם ואת חיי כולנו. זמן לאחר פרסום הסרטון, המשטרה חשפה את זהותם של המעורבים: 3 צעירים תושבי צפון הארץ, שנסעו בתחילת יולי במכונית B.M.W. חדשה בכביש 2 - בקטע שבין חיפה לתל-אביב.

בשיחה עם חדשות 2 באינטרנט טען הנהג שצולם בסרטון כי לא מדובר בנהיגה פרועה, אלא במד מהירות מקולקל. "חשוב לי לומר שאנחנו לא נהגים מסוכנים. נסענו על 90 קמ"ש בערך, אבל מד המהירות התקלקל, וזה נראה כאילו הנסיעה התבצעה ב-260 קמ"ש", אמר הנהג.

בקטע הווידיאו, שזכה לשם "תל-אביב-חיפה ב-9 דקות - אל תנסו בבית", נראה נהג הרכב נוסע במהירות שמגיעה לכ-260 קמ"ש. במקום להעיר לו, ממשיכים חבריו דווקא לעודד אותו וקוראים לו להאיץ.

במהלך הנסיעה אף מחליט הנהג להוריד את ידיו מההגה ולמחוא כפיים לצלילי מוזיקה רועשת, תוך כדי שהחבורה מתעדת את הנסיעה המופרעת במשך יותר מ-3 דקות.

למרות שמדובר באירוע חמור במיוחד, זכה הסרטון דווקא לתגובות אוהדות בפייסבוק, כאשר 7 גולשים העניקו לו "לייק". אחר אף שיבח אותם וכתב בתגובה לווידיאו: "כל הכבוד".