בגלל טורקיה: אלביט מערכות מפרסמת אזהרת רווח

החברה דיווחה לבורסה כי היא צפויה לרשום ירידה של 60-65 מיליון דולר ברבעון הרביעי בעקבות ביטול עסקה עם לקוח בטורקיה ■ תפרסם תוצאות כספיות במהלך חודש מארס

אלביט מערכות יוצאת היום (א') באזהרת רווח; החברה דיווחה לבורסה כי היא עשויה לרשום ירידה ברווח הנקי ברבעון הרביעי בהיקף של 60-65 מיליון דולר בעקבות ביטול יצוא מערכת הצילום של חברת אל-אופ שבבעלות אלביט מערכות לטורקיה, היקף הירידה ברווח נובע ממחיקת מלאים ובשל עלויות אחרות הנובעות מעצירת ייצוא הפרויקט.

אלביט מערכות צפויה לפרסם את תוצאותיה הכספיים לרבעון הרביעי ולשנת 2011 במהלך חודש מארס. אנליסטים מצפים מהחברה לרווח נקי של 1.23 דולר למניה (כ-55 מיליון דולר) על הכנסות של 793 מיליון דולר ברבעון הרביעי.

ב-22 בדצמבר הודיעה אלביט כי מערכת הביטחון הורתה לחברה לבטל התקשרות עם חיל האוויר של טורקיה - לאספקה של מערכות מודיעין אווירי. מדובר בהסכם שעליו חתמו החברות אל-אופ ואלתא מערכות, שתיהן חברות של של אלביט מערכות ושל התעשייה האווירית - בהתאמה.

מאלביט מערכות נמסר כי החברה עדיין מקיימת מגעים עם משרד הביטחון באשר לעסקה שבוטלה.

צחי אברהם, אנליסט תקשורת וטכנולוגיה בכלל פיננסים ברוקראז' התייחס הבוקר להודעתה של אלביט מערכות, "פרויקט צילום הראייה לטורקיה שבוטל ע"י משרד הביטחון יגרום לפגיעה במוניטין החברה - ההשפעה השלילית תבוא לידי ביטוי בפגיעה במכירות העולמיות ובשלי הרווח הטורקים", עם זאת, מעריך אברהם כי מערכת צילום הראייה של אלביט תמצא את מקומה בצה"ל.