האם אפל צריכה לדאוג? אושרה רכישת מוטורלה ע"י גוגל

רשות ההגבלים האמריקנית אישרה את הצעתה של גוגל לרכוש את חברת הטכנולוגיה מוטורולה, תמורת כ-12.5 מיליארד דולר ■ במידה והעסקה תצא לפועל יתווספו למאגר הפטנטים של גוגל יותר מ-17 אלף פטנטים

גוגל התקדמה צעד נוסף ב"מלחמת הסמארטפונים" שהיא מנהלת מול אפל . אמש (ב') רשות ההגבלים האמריקנית אישרה את הצעתה של גוגל לרכוש את חברת הטכנולוגיה מוטורולה , תמורת כ-12.5 מיליארד דולר. מטרתה של גוגל ברכישה זו היא להגדיל את מאגר הפטנטנים שלה כדי שתוכל למצב את עצמה טוב יותר בתחרות מול אפל וסמסונג.

הרכישה של מוטורולה תהפוך את גוגל ליצרנית הגדולה בעולם של מערכות הפעלה ותוכנות לסמארטפונים, זאת כאשר למאגר הפטנטנים של החברה ייתווספו יותר מ-17 אלף פטנטים חדשים שפיתחה מוטורלה. בנוסף, במידה והעסקה אכן תצא לפועל, היא תהפוך לעסקה הגדולה ביותר בתחום הסלולר בעשור האחרון.

"השילוב של גוגל ומוטורולה תעצים עוד יותר את האנדרואיד (מערכת ההפעלה לסמארטפונים שפיתחה גוגל) ותגביר את התחרות בשוק", אמר סגן נשיא גוגל דון האריסון, בתגובה לאישור העסקה.

משרד המשפטים האמריקני טען כי האישור שהוא העניק לעסקה זו לא ייפגע בתחרותיות בענף הסלולר. בנוסף לאישור זה, גוגל זכתה מוקדם יותר השבוע, גם לאישור של מצידן של הרשויות האירופאיות, לרכוש חברות אירופאיות בתחום הסלולר. יחד עם זאת, בסין החברה עדיין מחכה לאישורים של הגורמים הרגולוטוריים במדינה.