"התנודתיות בשוק תימשך, אבל הכיוון הכללי הוא חיובי"

רונן מנחם ממזרחי טפחות, על הודעת מודי'ס מהלילה: "אין חדש בהודעה, שכן מדובר במהלך שבוצע ברוח האזהרות שהוציאו החברה ושתי מתחרותיה בחודשים האחרונים"

"התנודתיות בשוקי ההון תימשך במהלך השנה, אם כי הכיוון הכללי יהיה, להערכתנו, חיובי", כך מעריך היום (ג') רונן מנחם, מיחידת ההשקעות והאסטרטגיה בבנק מזרחי טפחות.

"מודי'ס שולחת מסר ברור: הורדות הדירוגים/התחזיות עלולות היו להיות חדות יותר לולא הכריזו הרשויות על מחויבותן להחזיק בחיים את גוש האירו", התייחס מנחם להודעת סוכנות הדירוג כי היא מורידה את דירוג האשראי של איטליה, פורטוגל, ספרד סלובקיה וסלובניה.

בנוסף הזהירה הסוכנות את בריטניה, אוסטריה וצרפת כי היא עלולה להוריד את דירוג האשראי המושלם שלהן ("AAA") במידה והן לא יינקטו בצעדים מיידיים לריסון חובותיהן.

"בחודשים הקרובים יופיעו לסירוגין ידיעות חיוביות ושליליות, תוצאה אופיינית של תהליך ההתאמה הנדרש", כותב מנחם. "זאת לנוכח עליית המדרגה בפעילות הבנק המרכזי של אירופה ובמידת המחויבות של המדינאים, שחלקם יעמדו השנה לבחירות וירצו להביא תוצאות".

"בשורה התחתונה, אין חדש בהודעה, שכן מדובר במהלך שבוצע ברוח האזהרות שהוציאו החברה ושתי מתחרותיה בחודשים האחרונים". עם זאת, מסביר מנחם כי "הוצאתה לפעול של ההחלטה מייד לאחר אישור צעדי הצנע ביוון מהווה תזכורת שהדרך לפתרון משבר החוב אולי החלה ביוון, אך צריכה להימשך במדינות האחרות ולהתבטא בסופו של דבר בהסדר כולל ושינוי מבני ביבשת".