המשפחתית של "החברה לישראל": קווים לדמותה

מידע מסין מגלה כי המכונית הישראלית-סינית הראשונה תהיה משפחתית עם מנוע 1.6 ליטר טורבו ותיבה אוטומטית כפולת מצמדים ■ מתוכננת מבראשית לכלול גרסה חשמלית עם סוללה מתחלפת. תצא לשוק במחצית השנייה של השנה הבאה

בסוף 2011 ביצעה חברת צ'רי קוואנטום - המיזם המשותף של חברת צ'רי הסינית ושל החברה לישראל - השקה חגיגית של המותג. אולם באותו מעמד הקפידה החברה לא לחשוף יותר מדי פרטים טכניים על המכוניות שבדרך, למעט הצגת אב-טיפוס מעורפל והודעה כי הרכב הראשון יהיה מכונית משפחתית.

אולם לעיתונות הסינית דלפו לאחרונה פרטים נוספים על המכונית הראשונה שבדרך. על-פי הפרטים זו תהיה מכונית משפחתית עם אורך נדיב של 4.6 מ', שתמוצב מול משפחתיות פרימיום דוגמת פולקסווגן ג'טה החדשה. המכונית תצויד בדור השלישי של מנוע הטורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר עם הזרקה ישירה מפיתוח עצמי של צ'רי. באגף תיבות ההילוכים תוצע המכונית עם תיבה ידנית או עם תיבה אוטומטית כפולת מצמדים (נוסח ה-DSG), שתיהן עם שישה הילוכים ושתיהן מתוצרת "גטראג" הגרמנית.

חברת מאגנה-שטייר האוסטרית, שמפתחת את הפלטפורמה, מתכננת את המכונית מראש לכלול גם גרסה חשמלית עם סוללה מתחלפת, במתכונת של "בטר פלייס", כאשר הסוללה מיועדת להיות מותקנת אופקית ברצפת הרכב ולא אנכית באזור המטען כמו הרנו פלואנס החשמלית. מבנה זה צפוי להקנות לה יציבות דינמית משופרת ונפח מטען מלא ללא פשרות כפי שמחייבת הסוללה האנכית. העיתונות הסינית מוסרת כי 40% מהייצור המתוכנן - בסביבות 60 אלף מכוניות בשנה - מיועד לייצוא. המכונית אמורה לצאת לשוק במחצית השנייה של השנה הבאה.