גייטנר: בקרוב - מסגרת חדשה לרפורמות במס התאגידי

שר האוצר האמריקני, טימותי גייטנר, נשא דברים בפני הסנאט, ואמר כי מערכת המס לשוק האמריקנית צריכה לעבור שינויים מקיפים

שר האוצר האמריקני, טימותי גייטנר, נאם היום (ג') בפני הסנאט ואמר כי ממשל אובמה יצא בקרוב עם מסגרת חדשה לרפורמות במערכת המס התאגידי. זאת, לאחר שאתמול דחק בקונגרס הנשיא אובמה להתחיל לעבוד על תיקון מערכת המס בסקטור העסקי.

גייטנר אמר כי הפרצות הרבות והריביות המיוחדות גורמות לכך ששיעורי המס משתנים במידה רבה בין תעשיות ואפילו בין חברות. דבר זה, לטענתו, מביא לכך שמספר תאגידים לא משלמים מס הכנסה כמעט בכלל. גייטנר אמר גם כי מערכת המס לשוק העבודה האמריקני צריך לעבור שינויים מקיפים.

עוד הוא הגן על הצעת התקציב של אובמה, באומרו כי זה יהיה צעד פזיז לעבור מהר מדי למדיניות של צנע. "על אף שהנתונים הכלכליים האחרונים היו די מבטיחים, יש לנו עוד דרך ארוכה עד שנגיע להתאוששות מלאה מההלם הגדול ביותר לכלכלה שלנו מאז השפל הגדול", אמר גייטנר.

כזכור, אובמה הניח השבוע על שולחן הקונגרס את הצעת התקציב של ממשלו לשנת הכספים 2013, שמתחילה ב-1 באוקטובר השנה. גובה התקציב המוצע הוא 3.8 טריליון דולר ושניים מעקרונות היסוד שלו הם העלאת שיעורי המס לאזרחים שמשתכרים יותר מ-250 אלף דולר בשנה והזרמת כמעט 500 מיליארד דולר לפרויקטים של תשתית תחבורתית במאמץ לכווץ את היקף האבטלה.

עוד התייחס גייטנר למשבר החוב באירופה, ואמר כי "המנהיגים באירופה עושים התקדמות. יש להם עוד דרך לעשות, אבל הם בונים בעולם בטחון שיש להם תוכנית שתמנע קטסטרופה כלכלית שתשפיע רבות על ארה"ב".