כחלון מגיב למבצע הוט: יזרז הקמת שוק סיטונאי

הערכות: שר התקשורת לא ימנע מהוט להציע חבילות אינטרנט במחיר שובר שוק

שר התקשורת, משה כחלון, הורה למנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר טל, לזרז את העבודה על יצירת השוק הסיטונאי והורדת מחיר התשתיות הקוויות של הוט ובזק, ככל הנראה בתגובה למהלך של הוט אתמול (ג'). יחד עם זאת, השאלה שנשארת פתוחה היא אם בכוונת כחלון לעצור את המהלך של הוט. נדמה כי התשובה על כך שלילית.

ל"גלובס" נודע כי בשבוע הבא מתוכננת פגישה בין משרד האוצר למשרד התקשורת לגיבוש המדיניות הסופית של השוק הסיטונאי בעקבות העבודה שהעבירה חברת הייעוץ פרונטיר. לפי הערכות, ראשית יופחתו מחירי הקישוריות לרשתות הקוויות, ולאחר מכן יופחתו תעריפי בזק. בהמשך ייקבעו המחירים לשימוש בתשתיות הקוויות של הוט ובזק. יש להדגיש כי טרם התקבלה החלטה בנושא, ואלה הערכות ראשוניות בלבד.

במשרד התקשורת לא אוהבים את העובדה שהוט החליטה "לירות" מוקדם מדי ולצאת במבצע אגרסיבי שמזעזע את השוק, מבלי שכללי התחרות הוסדרו עד הסוף, אך למרות זאת הם לא מתכוונים להורות על עיכוב המהלך השיווקי החדש עד למועד שבו התשתיות הקוויות שלה ייפתחו לגישה למתחרים, או שתוריד את מחירי התשתית.

כחלון מאמין כי התגובה הנכונה היא שחרור אמצעים שיאפשרו תחרות, ולא בניסיון לכבול את השחקנים, אם כי ההערכה הרווחת היא שהמהלך היה מוקדם מדי.

"קביעת עובדות"

מנכ"ל סלקום, ניר שטרן, פנה אתמול במכתב דחוף וביקש לעצור את המבצע של הוט. שטרן כתב כי שיווק שירותי ISP על-ידי הוט עוקף בפועל את חובת ההפרדה המבנית שהושתה עליה, וכי הוט מנצלת את היעדר ההסדרה של השוק הסיטונאי כדי למנוע כל תחרות עתידית, הן בשוק הטלפוניה הקווית והן בשוק ה-ISP, לצורך קביעת עובדות בשטח, תוך פגיעה בתחרות הקיימת וסיכול אפשרות לתחרות נוספת בעתיד.

שטרן קרא למשרד לבטל מיד את התשלום שמשלמות ספקיות האינטרנט לבזק ולהוט עבור השימוש בתשתיות שלהן, בטענה כי יש סבסוד צולב בין השירותים שהיא מספקת במסגרת חבילת השירותים - דבר שנמנע מספקיות האינטרנט.