לא מקופח: שלמה מעוז עוזב עם מיליון שקל מענק פרישה

הבוקר דיווחה אקסלנס על סיום כהונתו של מעוז כיו"ר קרנות הנאמנות שלה ■ מעוז פוטר מתפקיד הכלכלן הראשי בעקבות התבטאויות חריפות על ה"אליטה האשכנזית"

אקסלנס נשואה הודיעה היום (ה') לבורסה רשמית על סיום תפקידו כיו"ר קרנות הנאמנות של בית ההשקעות. בדיווח מפורטות קרנות הנאמנות, בהן חדל מעוז לכהן.

נזכיר כי מעוז פוטר מתפקידו ככלכלן הראשי של אקסלנס ב-11 בינואר השנה בעקבות התבטאויותיו נגד "האליטה האשכנזית", אך עד היום שימש עדיין בתפקידו כיו"ר קרנות הנאמנות. מעוז התבטא כמי שמגדיר את בנק לאומי כ"בנק של לבנים", ויצא גם נגד ה"אשכנזים ברוטשילד" ובבית המשפט העליון.

טרם פיטוריו, השתכר מעוז כמיליון שקל בשנה עלות שכר מאקסלנס, ועוד מאות אלפי שקלים בגין כהונתו בכ-10 דירקטוריונים שונים, ביניהן צים, תרכובות ברום, מפעלי ים המלח ורותם אמפרט נגב של החברה לישראל.

בחודש שעבר דווח כי מעוז עצמו דרש מאקסלנס פיצויי פיטורים של כ-3 מיליון שקל, אך ל"גלובס" נודע כי הוא יפוצה בכשליש מהסכום - 1 מיליון שקל, כמענק פרישה.

"גלובס" חשף בסוף ינואר את תמליל השיחה בין מעוז לבין מנכ"ל אקסלנס דוד ברוך, במסגרתה צוטט ברוך כמי שאומר: "בחייאת ראבק, אתה יודע מה, אנחנו לא ילדים(...) שלמה, אני לא יודע איפה שמת את עצמך. יש לך מוניטין(...) אבל המוניטין שלי?(...) אקסלנס איתך כל כך הרבה זמן(...) אתה יודע מה, אין לי מילים, שלמה".