ישראל למועצת הביטחון: גנו הפיגועים נגד מטרות ישראליות

באיגרת למועצת הביטחון כותב השגריר רון פרושאור: "מזה שלושה ימים מצא או"ם זמן לגנות מעשי טרור שונים, אך לא מצא מילים לגנות ההתקפות נגד דיפלומטים ישראליים"

ישראל דורשת ממועצת הביטחון לגנות מיד התקפות טרור נגד דיפלומטים ונציגויות של ישראל ולהעביר מסר ברור ותקיף לאיראן ולחיזבאללה, שנושאים באחריות להתקפות אלה. הדרישה כלולה באיגרת ששלח היום (ה') שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, למזכ"ל או"ם ולנשיא מועצת הביטחון.

"המועצה היתה צריכה לגנות את התקפות הטרור על דיפלומטים ישראליים מיד לאחר שאירעו, לפני שלושה ימים", כותב השגריר. "אנו מצפים להצהרת גינוי חדה וברורה עוד היום, ללא כל דיחוי. לאור ההתקפות והאיומים, צריכה מועצת הביטחון לנקוט צעדים אופרטיביים נגד איראן, חיזבאללה ותשתיות הטרור שמסייעות להן ברחבי תבל".

פרושאור מוסיף: "התקפות הטרור של איראן וחיזבאללה, המכוונות כלפי דיפלומטים בעולם כולו, מהוות איום מוחשי על הביטחון והיציבות בלבנון, במזה"ת ובמדינות רבות אחרות שסומנו כמטרות. מדיניות הטרור של משטר האייתאללות מהווה חלק אינטגרלי ממדיניות החוץ האיראנית, שמשתמשת בשותפה לטרור, חיזבאללה".

במשך שלושה ימים לא מצא או"ם מילים לגנות את ההתקפות על דיפלומטים ישראליים, אך הוא לא חסך במילים לגינוי התקפות נגד מטרות אחרות, למשל הודעה של מזכ"ל הארגון, שמביעה "זעם והלם" על תקיפת שגרירות בריטניה בטהראן, נאמר באיגרת.

שגריר ישראל מציין, שבעד חודש ימלאו 20 שנה לפיגוע הטרור בשגרירות ישראל בבואנוס-איירס, שבו רצחו איראן וחיזבאללה 29 בני-אדם חפים מפשע ופצעו 242.

"גם כיום, אותם סוכני טרור עדיין מונעים ע"י אידיאולוגיה קיצונית ורצון לחולל כאוס וחוסר יציבות", אומר השגריר. "סוכני טרור אלה מוסיפים להיות סכנה ברורה ומוחשית לאזרחים חפים מפשע בעולם כולו, כפי שראינו השבוע בניו-דלהי, בנגקוק וטביליסי".