המופעים המומלצים בפסטיבל האישה שיחל בסוף השבוע

פסטיבל אישה בתיאטרון חולון, שיחל בסוף השבוע, עומד השנה בצל כמה אירועים מטרידים, שכל אחד מהם מטיל צל על מעמד האישה בישראל ■ לפניכם המופעים המומלצים

מופעי פסטיבל אישה בתיאטרון חולון מתקיימים השנה בצל סדרת אירועים נפרדים, כל אחד מהם מטיל צל על סוגיית מעמד האישה בישראל ומעלה שאלות מטרידות לגבי מעמדן האמיתי בחברה. החל בהרשעתו ומאסרו של הנשיא לשעבר משה קצב בעוון אונס, דרך פרשיות הטרדה נוספות בקרב בכירים בשירות הציבורי ועד נושא הדרת נשים שעלה לכותרות בעקבות סירוב חיילים דתיים להאזין לשירת חיילות ודרישת חרדים להושיב נשים בחלק האחורי של אוטובוסים.

על רקע כל אלה החליטה הבמאית אורי אגוז, המנהלת האמנותית של פסטיבל אישה 2012לבנות את תוכנית המופעים סביב פועלן של נשים חזקות שלא פעם היו חלוצות בתחומן, ולא היססו לפרוץ דרכים חדשות ולהביע דעות אישיות נחרצות.

רגע לפני שהאירוע יוצא לדרך (בין ה-22 ל-25 בחודש), להלן כמה מהמופעים שכדאי לכם לפקוד.

מחול

"היא תנועה - ערב בכורות מחול"

חשיפה ראשונה לעבודות חדשות של מיטב היוצרות העכשוויות בתחום המחול בארץ, בהן מיה יוגל, מיכל שרון, דניאל לבנת ושלי אללוף.

מתי, איפה וכמה: יום ה' (ה-23 בחודש), 19:00, באולם במה 2. מחיר: 40-66 שקל.

רוק

"נשים שרות קווין"

מופע מחווה למיטב להיטיה של אחת מלהקות הרוק הגדולות בכל הזמנים, הזוכה לטוויסט יוצא דופן בהפקדת כל הביצועים בידי זמרות. פרדי מרקיורי ז"ל, סולן ההרכב שהיה אחד ההומוסקסואלים המוצהרים הראשונים בתולדות הרוק, ודאי יביט מלמעלה ויחייך. עדי רנרט מופקד על הניהול המוזיקלי, ורשימת המשתתפות כוללת בין השאר את אפרת גוש, דנה ברגר, יעל דקלבאום, לי טריפון, דנה עדיני, רווית הראל, מיי פיינגולד, רעות יהודאי ועוד.

מתי, איפה וכמה: יום ה' (ה-23 בחודש), 21:00, אולם במה 1. מחיר: 90-140 שקל.

תיאטרון

"מרתון הדור הבא"

בתי הספר למשחק משגרים מדי שנה לשוק האזרחי עשרות בוגרים מוכשרים ורעבים לקדמת הבמה, החולמים להיות הדבר הגדול הבא בתיאטרון, בקולנוע ובטלוויזיה. מעטים יצליחו, השאר יחלטרו בהצגות ילדים תמורת משכורות רעב, ימלצרו להשלמת הכנסה או יישברו ויעברו למקצוע אחר. המופע הנוכחי יעניק רגעי חסד לכמה מהשחקניות הצעירות הראויות במיוחד שהחלו לאחרונה את דרכן, בסדרת מונולוגים קומיים ודרמטיים ממחזות עבריים ובינלאומיים, בהנחיית השחקנית הדס קלדרון.

בין המונולוגים ישולבו קטעי קברט ידועים מכל הזמנים.

מתי, איפה וכמה: יום ה' (ה-23 בחודש), 22:30, אולם במה 2. מחיר: 40-55 שקל.

תיאטרון תנועה

"החברות של אלוהים"

אנסמבל "עישא", הכולל ארבע יוצרות בוגרות סמינר הקיבוצים (ענבל גנצר - כותבת ההצגה, יעל סלור, איילת לויסון, ושחרית ירושלמי), מקים לתחייה שלוש גיבורות תנ"כיות הסוגרות חשבון עם העולם הגברי שהמעיט בחשיבות תרומתן בדברי ימי העם היהודי. שרה אימנו, נעמי והפילגש בגבעה סובלות כל אחת מפגם המונע ממנה לתפקד כאישה האידיאלית (האחת עקרה, השנייה אלמנה ללא ילדים והשלישית נואפת). עכשיו הן משכתבות את ההיסטוריה שנכתבה בידי הגברים, תוך שהן מגדירות מחדש את מהות תפקידן.

מתי, איפה וכמה: יום ו' (ה-24 בחודש), 20:00 ו-21:30, מועדון התיאטרון. מחיר:60 שקל.

במודיעין היכל התרבות תתקיים ההצגה ביום ו' (ה-16 במארס) ב-23:30 http://www.shows.org.il/

בידור ומוזיקה

"הבלונדינית הסודית"

העיתונאית, שדרנית, סופרת, תסריטאית - עירית לינור משחזרת על הבמה מיטב קטעים מהטור האישי הפופולארי שלה, תקריא כמה הגיגים חדשים שנכתבו במיוחד, ותארח את הזמרת תמר גלעדי שתבצע מבחר שירים ישנים וחדשים. יהונתן גפן ודייויד ברוזה הגרסה הנשית? לא נכחיש זאת.

מתי, איפה וכמה: יום ו' (ה-24 בחודש), 21:30, אולם במה 2. מחיר: 70-85 שקל.

ג'אז

קסנדרה ווילסון בהופעה

כמדי שנה, שיאו של פסטיבל אישה בהופעה של זמרת בינלאומית ידועה, וכך אחרי מריאן פייתפול ודי.די ברידג'ווטר מגיע תורה של קסנדרה ווילסון. דיוות ג'אז וותיקה ואהובה המופיעה לראשונה בישראל, חמושה בארסנל ביצועים קוליים מפוארים שכבר זיכו אותה פעמיים בפרס הגראמי בקטגוריית אלבום הג'אז הקולי הטוב ביותר.

מתי, איפה וכמה: יום ו' (ה-24 בחודש), 22:00, במוצ"ש (ה-25 בחודש), 21:00, אולם במה 1. מחיר: 190-250 שקל.

פרטים מלאים על לוח המופעים, מחירים והזמנת כרטיסים באתר הרשמי של תיאטרון חולון: www.hth.co.il