אמהות: "לא קיבלנו פגישה עם שטראוס"

(עדכון) - מנכ"ל שטראוס: "עפרה בחו"ל; כבר הוזלנו 50 מוצרים" ■ איריס קרן-לוי, אחת האמהות: "הסמנכ"לית הבטיחה שתמסור את המכתב לעפרה שטראוס"

קבוצת האימהות שהגיעו היום (א') למסור את מכתב המחאה ליו"ר קבוצת שטראוס, עפרה שטראוס, נאלצו לעזוב את משרדי החברה בפתח-תקווה מבלי שפגשו את שטראוס או את מנכ"ל החברה בישראל. ל"גלובס" נודע כי שטראוס שוהה בימים אלה בחו"ל ולכן לא נפגשה עם האימהות.

לדברי איריס קרן-לוי, אחת הפעילות, מכתבן נמסר למזכירת החברה, וסמנכ"לית התקשורת, אסנת גולן, קיבלה אותן לשיחה.

"היא ראתה שהצלמים מצלמים, אז היא הכניסה אותנו לחדר פנימי. הבהרנו לה מה אנחנו מצפים, והיא הבטיחה שהיא תעביר את המכתב לעפרה שטראוס, כי היא כנראה לא הייתה במשרד. היא לא חידשה לנו שום דבר. לא באה עם רעיונות, לא נתנה הצעות. היא הקשיבה, ואני לא רואה בזה שום דבר קונקרטי", אומרת קרן-לוי ל"גלובס".

בשל כך מתכננת תנועת "ישראל יקרה לנו" הפגנה מול ביתה של שטראוס בצהלה ביום חמישי הקרוב.

ציון בלס, מנכל שטראוס ישראל, מסר כי "חברות תנועת המחאה הגיעו למשרדי שטראוס והפקידו מכתב עבור עפרה שטראוס. היא שהתה הבוקר בחו"ל. אנו מכבדים את החברות מתנועת המחאה. עשינו הכול על מנת להוריד מחירים של מוצרי החברה, ואכן הורדנו מחירים של 50 מוצרים מובילים".

"לא ניתן שיגדל כאן דור נוסף של פראיירים"

בתוך כך, המחאה הצרכנית נגד קבוצת שטראוס תופסת תאוצה: ביום חמישי יפגינו, כאמור, אימהות מקבוצת "ישראל יקרה לנו" מול ביתה של עפרה שטראוס בשכונת צהלה בצפון תל-אביב, במחאה על מחירי חטיפי עלית הגבוהים. בינתיים, למעלה מ-8,500 עשו לייק לעמוד בפייסבוק תחת הכותרת "שטראוס עלית לנו ביוקר".

"עפרה, החברה שלך היא חברת המזון השנייה בגודלה בישראל. יש לך אחריות על המצב. המחירים של מעדני שטראוס כבדים עלינו, המחירים של עלית כבדים אפילו יותר, ועל מחירי הקפה אין טעם בכלל לדבר. אני לא מבינה למה אימא בישראל צריכה לחשוב פעמיים אם לקנות לילדים שלה מוצרי מזון תוצרת הארץ", נכתב.

במכתב, עליו חתומות 10 אימהות, הן מתייחסות לפערי המחירים של מוצרי עלית בישראל לעומת חו"ל. "לאחרונה התגלה כי הממתקים, הקפה, המעדנים ושאר מוצרי המזון שאתם משווקים בישראל נמכרים במחיר זול הרבה יותר בחו"ל. גם שוקולד תוצרת חוץ - יותר זול ממוצרי הפרה של עלית. איך ייתכן שחברה ישראלית מתייחסת לאזרחים ישראלים כאל פראיירים שיקנו בכל מחיר?", הן שואלות.

לדבריהן, הן משקפות הלך-רוח נפוץ בציבור. "יש המוני אימהות בישראל שמרגישות בדיוק כפי שאני מרגישה, שאינן יכולות להמשיך, ונמאס להן להיות פראייריות. עד כאן. חשוב לנו להבהיר: זה לא רק 'פסק זמן' או חטיפים, הגיע הזמן לכללי משחק חדשים בין חברות המזון לאזרחי מדינת ישראל. אנו, האימהות, לא ניתן שיגדל כאן דור נוסף של פראיירים", הן כותבות לשטראוס.

במכתב מציגות האימהות 3 דרישות מהחברה: הראשונה - מחירים הוגנים, "לפחות כמו בחו"ל". השנייה - "הפסקת השימוש באריזות ענק שמחייבות אותנו לקנות חצי קילו ויותר". והשלישית - הפסקת הדרישה של קניית מספר יחידות בשביל לקבל מחירי מבצע, זאת למרות שכאשר לא מדובר במארזים, מדובר בהתניה שמציבים קמעונאים. "הבית שלי הוא לא מחסן של שטראוס", הן כותבות.

על המכתב חתומות נשים עצמאיות, מנהלת חשבונות, טכנאית רפואית, רפדית, תופרת ועורכת דין.