"רביעיית 'גמדים' ב-10 שקלים? מטורף"

המחאה נגד שטראוס מתעצמת: יותר מ-12 אלף לייקים בדף הפייסבוק הרשמי של החרם על שטראוס ■ "הפכו אותנו ל'צרכנים שבויים', מאלצים אותנו לשלם כפול וגוזרים על חשבון כולנו קופון מטורף; שאלתם איפה הכסף? אז הנה הכסף"

סערת חטיפי עלית לא שוככת, והרשת מוצפת בקריאות נזעמות של צרכנים להחרים את חברת שטראוס. השבוע התעוררה יוזמה להחרים את שטראוס מ-1 במארס בעקבות סטטוסים בפייסבוק שהראו כי חטיפי עלית נמכרים בארה"ב במחירים נמוכים בעשרות אחוזים מאשר בישראל. גם באתר הרשמי של המחאה החברתית, שהוקם עוד בקיץ, עולות תגובות נזעמות הקוראות לחרם "אמיתי וגדול" על שטראוס.

זיו טרנר, פעיל חברתי הכותב באתר המחאה, השתלח היום (ג') בחריפות בצרכן הישראלי וטען כי חרם הקוטג' נכשל, וכי הפעם יש להתמקד פחות בכילוי הזעם באינטרנט ולהחרים את שטראוס בפועל.

"נשבר לי לשמוע את הזעזוע הגדול, השבר הבלי נתפס של עוונות חיינו כי ה'פסק זמן' יקר. אי-אפשר לקרוא יותר את הסטטוסים המפגרים על מחיר ה'טוויסט' והעונש שצריך לתת לשטראוס. לא תלמדו כלום ממחאת הקוטג'? היא נ-כ-ש-ל-ה!

"היצרנים משתינים עלינו... מרמים אותנו בכל יום. משקרים לנו בכל יום. גונבים לנו מהכיס בכל חשבון ובכל סופר. גונבים לנו תמיד, אבל 'פסק זמן' קטן מערער את אושיות עגלת הקניות שלנו... אתם צרכנים מטומטמים, צרכנים כושלים, צרכנים עצלנים, צרכנים טיפשים ללא מודעות בצרכנות. כלום. נאדה. גורנישט זה גדול עליכם... אל תקנו שטראוס-עלית".

חברי קבוצה נוספת, המכנה את עצמה "שטראוס לא שלי", תוקפים גם כן את שטראוס באתר המחאה הרשמי: "לקונצרן שטראוס יש שיטה - לוקחים מוצר בסיסי והופכים אותו למוצר יוקרה. כל זאת כדי שמנכ"ל שטראוס ובכירים נוספים ייקחו הביתה משכורת של מיליוני שקלים בשנה, וכדי שהקונצרן יחלק מדי שנה דיבידנדים ובונוסים שמנים. הפכו אותנו ל'צרכנים שבויים', מאלצים אותנו לשלם כפול וגוזרים על חשבון כולנו קופון מטורף. שאלתם איפה הכסף? אז הנה הכסף!"

בדף הפייסבוק של תנועת "ישראל יקרה לנו", המובילה את החרם על שטראוס, נכתבו תגובות ארסיות על שטראוס. "חברים יקרים, גם אם המוצרים טעימים תהיו חזקים - פשוט לא קונים", כתב אחד הגולשים. "צריך להתארגן ולהכין רשימת מוצרים תחליפיים בארץ ובעולם לכל מוצרי שטראוס-עלית ותנובה ולהתחיל לרכוש אותם. זה הזמן לשלב ידיים עם המכולות הפרטיות שנרמסו על-ידי רשתות השיווק הגדולות ועל-ידי הספקים הגדולים".

"מה שמפריע לי זה היוגורטים שכל משפחה ממוצעת צורכת הרבה מהם לילדים קטנים, והם עולים הון-תועפות, למשל רביעיית 'גמדים' 10 שקלים ודנונה 4.5 שקלים; זה טירוף, לא?", כתב גולש אחר.

מעל ל-12 אלף גולשים כבר עשו לייק לדף הפייסבוק הרשמי של החרם על שטראוס.