הלו, ג'ורדי, זה שוב שמעון מזרחי

מכבי ת"א ביקשה מהיורוליג לדחות את המשחק מול ברצלונה בשבוע הבא בטופ-16 ליום חמישי; המשחק אמור להתקיים ביום רביעי

במכבי ת"א פועלים כדי לשנות את ההחלטה של היורוליג לקיים את המשחק המסיים בשלב הטופ-16 בברצלונה שנקבע ליום רביעי, ה-29 בפברואר. במכבי מעוניינים לשחק ביום "הרגיל" והמסורתי של הקבוצה, כלומר ביום חמישי.

ההחלטה של היורוליג לשבץ את ברצלונה-מכבי ביום רביעי היא בשל הרצון לקיים את המשחקים במחזור ההכרעה במקביל, על מנת למנוע מצב לפיו קבוצה תקבל יתרון מסוים אם תדע איזה תוצאה עליה להשיג כדי להעפיל לשלב ההצלבה. בשל כך נקבע כי המשחקים בבית 7 (הבית שאיתו מצטלבת מכבי ברבע הגמר) ובית 8 (הבית של מכבי) ייערכו ביום רביעי, בעוד שהמשחקים בבית 5 ו-6 ייערכו ביום חמישי ה-1 במארס.

במכבי ת"א ביקשו מהיורוליג, וגם השיגו אישור עקרוני, כי במידה ובתום מחזור המשחקים הקרוב שייערך ביום חמישי ייקבעו שתי העולות מהבית של מכבי לשלב ההצלבה - תזיז היורוליג את המשחק בשבוע הבא בברצלונה ליום חמישי. גם בערוץ 10 ממתינים להחלטה מתי ישובץ המשחק מול ברצלונה. ניצחון של מכבי ת"א על ז'לגיריס במחזור הקרוב ושל ברצלונה בקאנטו, ישלח את מכבי והקטאלונים לשלב ההצלבה כבר השבוע ולמעשה יהפוך את המשחק ביניהן בשבוע הבא ללא רלוונטי.

במידה וברצלונה או מכבי ת"א יפסידו ביום חמישי הקרוב, שאלת העולות להצלבה תידחה למחזור האחרון ואז צפויה היורוליג לקיים אותו במועד שקבעה, דהיינו יום רביעי. זו לא הפעם הראשונה בתקופה האחרונה שמכבי ת"א מבקשת מהיורוליג לבחון את לוח המשחקים שלה. כזכור, באפריל האחרון נאלצה היורוליג להקדים את גמר הפיינל-פור בברצלונה לשעות הצהריים אחרי שמכבי ת"א איימה כי לא תופיע למשחק מחשש שיגלוש ליום הזיכרון.