"אגודת העיתונאים תפסיק לשלוח נציגים למכרזי רשות השידור"

בעקבות אי-זכייתו של איתי לנדסברג במכרז מנהל התעודה בערוץ 1, טוען דני זקן: "מהמכרזים עד כה עולה באופן ברור כי הבחירה נקבעת עוד לפני המכרז"

יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים, דני זקן, שלח מכתב לחברי הוועד המנהל ומליאת רשות השידור, בו כתב כי אגודת העיתונאים תפסיק לשלוח נציגים לוועדות המכרזים הקרובות. זאת בעקבות אי-זכייתו של איתי לנדסברג במכרז לתפקיד מנהל מחלקת התעודה בערוץ 1.

ועדת המכרזים של רשות השידור התכנסה ביום ראשון במטרה לבחור מנהל למחלקת התעודה בערוץ 1. בין המועמדים לתפקיד היה גם חתן פרס סוקולוב, איתי לנדסברג, המנהל את המחלקה בשנים האחרונות. ועדת המכרזים החליטה להוציא את התפקיד למכרז חיצוני, זאת למרות התנגדות נציגי האגודה. לדברי זקן, "רק לנציגי ההנהלה בוועדה הפתרונים, ותאמינו לי - בדקתי, אין להם".

"להודעה על הפסקת ההשתתפות במכרזים קדמו שיחות רבות עם אמיר (יו"ר הרשות אמיר גילת - ר"ב) על ההתנהלות, שלנו נראית פסולה, אך למרות ההתרעות הרבות דומה כי דבר לא השתנה", כתב זקן.

"מהמכרזים עד כה עולה באופן ברור כי הבחירה נקבעת עוד בטרם מכרז; ברוב המכרזים העובדים ידעו מראש מי ייבחר; ולנתוני המועמדים, כישוריהם, השכלתם וניסיונם יש קשר רופף ביותר לבחירה הסופית.

"כך, מכרז אחר מכרז, בתפקידים החשובים ביותר, בוחרים נציגי ההנהלה להשתמש בנתונים לצרכיהם, למשל תלונה חמורה על אלימות כלפי מועמדת במכרז או תלונה חמורה על עבירות אתיקה של מנהל בכיר כמעט ולא זכו להתייחסות, כי השניים נועדו להיבחר מראש", כותב זקן. "לעומתם, תלונות זניחות שהופרכו או שמועות מסדרון נופחו מעל לכל פרופורציה כדי להביא לפסילת מועמדים ראויים, וכך גם הוצאו מכרזים אל החוץ, אף שלתפקידים היו מועמדים יותר מראויים מבין עובדי הרשות".

לדברי זקן, באופן מוזר כמעט בכל המכרזים שהתבצעו עד כה, הצביעו חברי הוועד המנהל ב"יישור קו" ביחד עם המנכ"ל. "הייתכן?", תהה זקן במכתב למליאת רשות השידור,"האין לאף אחד ספק או יכולת חשיבה עצמאית המנוגדת ולו במעט?".

עוד ציין זקן כי למרות שבחלק מהמכרזים חלק מהמשתתפים הביעו את דעתם במפורש נגד החזית האחידה של ההנהלה - בעת ההצבעה "דעתם ועמדתם נשכחה, והם הפכו חותמת גומי".

"הדברים לא קלים", כותב זקן, "אבל הם נכתבים מכאב, ובימים אלה שלקראת רפורמה, שינוי אמיתי ברשות - הם חשובים שבעתיים. אנחנו איבדנו את האמון".

מרשות השידור נמסר בתגובה: "איננו מתייחסים לנושא המכרזים ולשקרים וספינים שמפיצים גורמים אינטרסנטיים ברשות השידור ומחוצה לה".