גרמניה: נשקלת האפשרות לאחד בין שתי קרנות החילוץ

ממשלת גרמניה הודיעה שהיא מוכנה לשקול אפשרות איחוד בין קרן החילוץ הזמנית והקבועה ■ מהלך שכזה יגדיל את קופת קרן החילוץ האירופית הקבועה ל-750 מיליארד אירו

ממשלת גרמניה מרככת את עמדתה בנוגע ל"חומת האש" שמנסים באיחוד האירופי להקים על מנת למנוע את התפשטות משבר החוב במדינות אירופה למדינות נוספות במיוחד התפשטות משבר החוב מיוון. הממשלה הגרמנית רמזה שהיא מוכנה לשקול אפשרות לאחד את קרן החילוץ האירופית הזמנית (ה-EFSF) הכוללת 440 מיליארד אירו עם קרן החילוץ הקבוע (ה-ESM) שתוקם בעוד כמה חודשים.

שר הוצר הגרמני וולפגנג שובל אמר שאיחוד הכספים שנותרו בקרן החילוץ הזמנית עם הכספים שבקרן החילוץ הקבועה הינה "אחד האפשרויות הנשקלות להתמודדות עם המכירה הסיטונאית של אגרות של איטליה וספרד". בכך מסתמנת שינוי בעמדתה של גרמניה שאין צורך להגדיל את קרן החילוץ הקבועה שהיקפה עומד על 500 מיליארד אירו.

את הדברים אמר שובל בתדרוך בפני ועדת הכלכלה בפרלמנט הגרמני אודות חבילת הסיוע השניה ליוון שאושרה בשבוע שעבר. שובל צפוי להשתתף היום בפסגת ה-G20 המתקיימת במקסיקו והוא כנראה יצטרך לתת תשובות לגבי התנגדותה של גרמניה להגדלת קרן החילוץ הקבועה.

רוב מדינות גוש האירו יחד עם הבנק המרכזי האירופי וקרן המטבע הבינלאומית קוראות לאחד ה-250 מיליארד אירו שנותרו בקופת קרן החילוץ הזמנית יחד עם ה-500 מיליארד של קרן החילוץ הקבועה ובכך ליצור חומת אש בהיקף של 750 מיליארד אירו. התומכים ברעיון טוענים שזה יעביר מסר ברור ביותר למשקיעים ולקרן המטבע הבינלאומית, שמנסה להגדיל את המשאבים שלה על מנת לעזור לאירופה, שהם נוקטים בכל הדרכים האפשריות על מנת למנוע את המשך את התפשטות המשבר.