הדלק בשיא? כך תצאו מתחנות הדלק מבלי לקחת משכנתא

מחירי הדלק צפויים לעלות לשיא של 8 שקלים לליטר, והתחרות בין רשתות הדלק גוברת ■ רשת TEN ורשת סד"ש מציעות הנחות שנעות בין 20-40 אגורות לליטר

אם התחזיות יתממשו, בעוד מספר ימים יזנקו מחירי הדלק לשיא של כל הזמנים. מה שאומר שגם מי שהיו אדישים יחסית למחירים עד כה, יחפשו כנראה בקרוב את הדרכים לשלם פחות. באילו תחנות דלק מציעים את המחירים הנמוכים ביותר ולמי?

7.99 שקלים - זה המחיר שרבים מאיתנו עשויים לפגוש כבר בסוף השבוע הקרוב בעמדות התדלוק. ועדיין, יש דרכים למלא דלק מבלי לקחת משכנתא. התחרות בין רשתות הדלק הגדולות לקטנות ערה מתמיד, וככל שהמחיר עולה היא דווקא גוברת.

רשת TEN ורשת סד"ש מונות כל אחת עשרות תחנות. עכשיו פורחת רשת קטנה יותר, תפוז, שפועלת בעיקר מחוץ לאזור המרכז ונמצאת כרגע בפריסה מצומצמת של 6 תחנות. מלבד השלוש האלה, פעילות כיום גם לא מעט תחנות פרטיות בודדות, כמו תבור בחוצות המפרץ. חלקן מציעות כיום הוזלות משמעותיות לעומת התחנות הקרובות של החברות הגדולות, והנחות שנעות בין 20-40 אגורות לליטר מהמחיר בשירות מלא. כלומר, טווח של 7.20 שקלים עד 7.40 שקלים בממוצע לליטר.

ועדיין, רובנו עוצרים למלא דלק פשוט מתי שצריך. ואז נפגוש בהסתברות הקרובה ל-9 מ-10 - את פז, דלק, סונול או דור-אלון. את התחנות הקטנות צריך בדרך-כלל לחפש במיוחד.

הנקודות במקרה הזה ניתנות לזכות תושבי האזורים המרוחקים מהערים הגדולות. מיקום תחנת הדלק משפיע באופן ישיר על עלויות והוצאות החברה שמפעילה אותן.

בענף מסבירים כי נפח העבודה של החברות הגדולות מגדיל את ההוצאה שלהן - גם בגלל מערך לוגיסטי והוצאות שונות. הוצאות שמגולגלות היישר למחיר שאנחנו משלמים על כל ליטר, כמעט ללא יכולת להוזיל את המחיר משמעותית. החברות גם יודעות שכל עוד הן שולטות בשוק והביקוש כמובן קשיח - אין סיבה אמיתית להיכנס למלחמת מחירים.

ועדיין, יש חלופות נוספות כדי לחסוך בהוצאה על דלק. כך, למשל, חברות באיגוד מקצועי כמו "הוט" או "חבר" או חברות במועדון אשראי - כמו אלה של רשתות השיווק. כמעט כולם נותנים הנחות משתנות בתדלוק בתחנות שונות. בדרך-כלל הנחה הנעה בין 15-30 אגורות לליטר - חיסכון שעשוי להגיע למאות שקלים בשנה. בעיקר בתקופה שבה מחיר הדלק, כך נראה, לא יפסיק לטפס למעלה.