המסחר בוול סטריט נחתם במגמה מעורבת; הנפט נסוג

מלבד מחירי האנרגיה המאמרים גם משבר החוב האירופי המשיך לעורר עניין ■ הפרלמנט הגרמני אישר היום את חבילת החילוץ ליוון ■ נתון מכירות הבתים הנמצאים בתהליך מכירה לחודש ינואר הפתיע ועלה ב-2%

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') בעליות קלות, זאת כאשר ברקע המשקיעים הגיבו לשני מוקדים מרכזיים. מצד אחד, משבר החוב האירופי עדיין גורם לחשש רב בקרב המשקיעים, זאת לאחר שמנהיגי גוש האירו ניסו לגייס ממדינות ה-G20 כספים נוספים שיסיעו למדינות השקועות בחובות להיחלץ מהמשבר. במוקד השני עמדו המדדים הכלכליים של ארה"ב המוכיחים כי כלכלתה נמצאת במגמת שיפור. כך למשל נתון הבתים הנמצאים בתהליך מכירה שפורסם היום עלה ב-2% בינואר - מעל התחזיות. ברקע לאלו, מרחפת מעל המשקיעים סכנת התלקחות בזירה הגיאו-פוליטית, כאשר המתיחות בין איראן למדינות המערב מתגברת וגורמת למחירי האנרגיה להאמיר לרמות שיא שלא נראו חודשים.

מחיר הנפט שזינק בסוף השבוע למחיר של מעל 109 דולר, המשיך לרכז עניין ולאיים על כלכלת ארה"ב שמתאוששת בקצב מתון. היום, בכל אופן, ניכרת רגיעה זמנית ומחיר החבית נסוג לרמה של 107 דולר. יחד עם זאת, העלייה החדה במחירי הנפט, מגבירה למעשה את הלחץ האינפלציוני על הכלכלה החזקה בעולם זאת בעיקר בשל העלייה המקבילה גם במחיר הדלק.

"בקצב הנוכחי של עליית מחיר הדלק, עשויים המשקיעים להטיל יותר ויותר ספק ביכולתו של הפד להימנע מהעלאת ריבית, מה שיפגע באפיק האג"ח הממשלתי", טוען אמיר כהנוביץ, הכלכלן הראשי של כלל פיננסים.

"האיום הגדול ביותר על הכלכלה האמריקנית הוא תקיפה ישראלית באיראן", אומר אנדרו טילטון, אנליסט בכיר במחלקת המחקר של גולדמן זאקס. "יש אנשים שיטענו כי מחירי הנפט כבר משקפים את הקונפליקט במזרח התיכון, אבל אני לא חושב כך. תקיפה באיראן תהיה התרחיש הגרוע ביותר לכלכלה, כי אחרי תקיפה ישראלית באיראן תתרחש קפיצה חדה במחירי הנפט. קפיצה כזו תוביל להאטה בכלכלה ואפילו למיתון", הוא מסביר.

מרקל יכולה לחייך

הפרלמנט הגרמני התחתון העביר היום את ההחלטה להגיש חבילת סיוע נוספת ליוון בהיקף של כ-130 מיליארד אירו. 496 חברי פרלמנט הצביעו בעד ההצעה בעוד 90 התנגדו ו-5 נמנעו. "אני חושבת שאם לא נעביר את הסיוע יוון עלולה לפרוש מגוש האירו וליצור בכך סיכונים גדולים מאוד שלא ניתן לחשב אותם. אני לא מעוניינת לצאת להרפתקאות מיותרות ולפגוע ביציבות", אמרה מרקל לפני ההצבעה. כעת יצטרכו להחליט קברניטי גוש האירו אם להרחיב ולהגדיל את "חומת האש" בעת הפסגה בבריסל בימים חמישי ושישי השבוע.

מאקרו: נתון מכירות בתים בתהליך

בזירת המאקרו התפרסם היום נתון מכירות בתים בתהליך לחודש ינואר, שהיכה את התחזיות ועלה ב-2% - רמתו הגבוהה ביותר מאז ינואר 2010, זאת לעומת האנליסטים שצפו עלייה של 1% בלבד. בהמשך יפורסם מדד התעשייה של הפד של דאלאס שצפוי להראות על שיפור.

באפט פרסם המכתב השנתי לבעלי המניות

מניית ברקשייר האת'וואיי של וורן באפט רכזה עניין לאחר שבאפט פרסם בסוף השבוע את מכתבו השנתי למחזיקי המניות של חברת ההחזקות, והבשורה המרכזית מהמכתב שאורכו 22 עמודים, שהמיליארדר בחר את מחליפו שיעמוד בראש החברה כשיחליט לפרוש. בנוסף הוא התייחס לחברת ישקר הישראלית שבבעלותו. במכתב נתן באפט סקירה מקיפה לביצועי החברה במהלך שנת 2011 והתייחס בין היתר לחברת ישקר הישראלית שנקנתה על ידי באפט. על פי המכתב של באפט, חברת ישקר יחד עם עוד 4 חברות ענק בבעלות באפט ונקראות "חמש המופלאות" צפויות לרשום, בשנת 2012 הכנסות שיא של מעל ל-10 מיליארד דולר, כאשר בשנת 2011 רשמו הכנסות של יותר מ-9 מיליארד דולר.

מניית אפל המשיכה לעמוד במוקד, זאת על רקע רמזים של הנהלת החברה בנוגע לחלקות דיבידנד או רכישה בחזרה של מניותיה בקרוב. בנוסף, נמשכת חרושת השמועות בנוגע להשקת האייפד 3 בשבועות הקרובים. בסיום המסחר המניה שברה שיא נוסף כאשר זינקה לרמה של 527 דולר.

בזירת הדוחות, ענקית הבנקאות HSBS פרסמה היום לפני המסחר את דוחותיה הכספיים. בשורה התחתונה רווחיה של החברה עלו ב-2011 ב-28% זאת בעיקר בשל שיעורי צמיחה גבוהים בחטיבות שלה באסיה ודרום אמריקה. החברה דיווחה על רווח של 16.79 מיליארד דולר או 92 סנט למניה, זאת לעומת רווח של 13.16 מיליארד דולר או 72 סנט למניה בתקופה המקבילה אשתקד. בשורה העליונה הסתכמו הכנסותיה של החברה ב-40.66 מיליארד דולר.

גם ענקית הקמעונאות Lowes דיווחה על תוצאותיה לרבעון האחרון של 2011 לפני פתיחת המסחר, כאשר בשורה העליונה דיווחה החברה על גידול של 11% בהכנסותיה לרמה של 11.6 מיליארד. בשורה העליונה דיווחה החברה על רווח של 322 מיליון דולר או 26 סנט למניה, לעומת 285 מיליון דולר או 21 סנט למניה בתקופה המקבילה אשתקד.

חברת האנרגיה Cheniere Energy Partners LP (סימול: CQP) רכזה עניין, זאת לאחר שקבוצת בלקסטון (סימול: BX) הודיעה היום כי היא משקיעה כ-2 מיליארד דולר ורוכשת את אחת החטיבות של החברה.

כלכלני אופנהיימר ממליצים על מניות גיוון אימג'נינג . "אנו סבורים כי מניית גיוון אימג'ינג מהווה שילוב אטרקטיבי של פעילות ליבה בעלת רווחיות נאה, חסמי כניסה גבוהים, צמיחה דו-ספרתית ופרישה גלובלית, עם "חלום" של גלולת ה-COLON לאבחון המעי הגס, שלהערכתנו אינו מגולם כראוי בשוויה הנוכחי. אנו ממליצים על מניית GIVN ב"תשואת יתר", במחיר יעד של 24 דולר הגבוה בכ-24% ממחיר המניה הנוכחי. להערכתנו, במידה של הצלחה בתחום בדיקות המעי הגס, עשויה המניה לנסוק עוד יותר, ואף להוות יעד פוטנציאלי לרכישה בידי אחת ממובילות ענף המכשור הרפואי", כותבים באופנהיימר.