הושגה הסכמה בכנסת: מפעל פרי הגליל ייפתח מחדש

משה גפני פנה לאושיק אפריים, מבעלי המפעל, והפציר בו לפתוח מחר את המפעל לאור ההתקדמות והעלאת החוק לוועדת השרים והדרישה להענקת מקדמה

משה גפני, יו"ר ועדת הכספים, אמר הערב (ב') על המצב במפעל פרי הגליל כי "מדובר במכת מוות לחצור, והממשלה לא עשתה דבר למנוע את סגירת המפעל".

גפני מתח ביקורת גם על בעל המפעל שסגר אותו לפני השבת ומבלי להודיע לו על כך למרות שמלווה את המפעל חודשים. ''זהו מעשה בלתי מתקבל על הדעת, עם זאת, אפנה לראש הממשלה שינחה מיידית את השרים למנוע את סגירת המפעל'.

גפני שוחח עם ראש הממשלה על פרי הגליל ואמר שלאור ההבטחה השלטונית שניתנה בעבר יש לפתור מיידית את הבעיה ולתת מקדמה למפעל. נתניהו אמר כי הוא מעוניין לפתור את הנושא ויאתר את שרי האוצר והתמ"ת שנמצאים בחו"ל.

גפני הודיע כי יגיש ביום א' לוועדת שרים לענייני חקיקה את הצעת החוק שתאפשר לסייע כספית לפרי הגליל, והוא מקווה שוועדת שרים תאשר את החוק לפחות בקריאה טרומית כדי שיתאפשר לתקצב את המפעל, אף שלא במסגרת החקיקה.

גפני פנה לאושיק אפריים, מבעלי המפעל, והפציר בו לפתוח מחר (ג') את המפעל, לאור ההתקדמות והעלאת החוק לוועדת השרים והדרישה להענקת מקדמה, ואושיק הסכים. המפעל, לכן, ייפתח מחר בבוקר.