ארה"ב: הלוואות הסטודנטים זינקו לרמה של 867 מיליארד ד'

הפדרל ריזרב הודיע היום כי החובות של הסטודנטים במדינה זינקו ב-3% ברבעון האחרון ■ הדוח של ה'פד' מתייחס גם להלוואות המגובות על ידי הממשל וגם להלוואות הרגילות

האם משבר האשראי הבא בארה"ב בדרך? הפדרל ריזרב הודיע היום (ב') כי החובות של הסטודנטים במדינה זינקו לרמה של 867 מיליארד דולר ברבעון האחרון.

הדוח של ה'פד' מתייחס גם להלוואות שהסטודנטים לקחו בתנאים מועדפים ומגובות על ידי הממשל וגם להלוואות סטודנטיאליות רגילות שנלקחו מהבנקים הרגילים. כמו כן הדוח מציין כי בעוד מרבית ההלוואות נלקחו על ידי הסטודנטים עצמם, גם הוריהם נטלו הלוואות נוספות כדי לסייע להם לממן את הלימודים באוניבסיטאות ובקולג'ים.

נזכיר כי בחודש אוגוסט דיווח ה'פד' כי הלוואות הסטודנטים הסתכמו ב-550 מיליארד דולר, אך לאחר מכן הוא עידכן את הסכום ל-845 מיליארד דולר.

"בשנה האחרונה חל גידול דרמטי, הן במספר הסטודנטים והן במספר ההורים שלקחו הלוואות לצורך לימודים בקולג'", כך אמר מייסד חברת המחקר EDO שערכה מחקר בנושא. ההורים שלקחו הלוואות נאלצים להתמודד כעת עם ירידה בערכם של הנכסים ובעיקר ירידה בערך הבתים.

"ארה"ב ניצבת כעת בפני איום ריאלי של משבר החוב הסטודנטיאלי על רקע המשבר במשכנתאות וירידה בערך הבתים", כך על פי מחקר חדש של NACBA (האיגוד הלאומי של הפרקליטים העוסקים בפשיטת רגל). "ההורים שחותמים על הלוואות למימון לימודים ימצאו קושי גדול מאוד בהחזר כאשר הם נאלצים לאבד את מקום עבודתם או לספוג ירידה בשכר", אמרו.