סקרמנטו נושמת לרווחה: אושרה בניית אולם ב-400 מיליון ד'

המשמעות העיקרית היא שקבוצת ה-NBA תישאר בעיר; מועצת העיר התחייבה לממן 250 מיליון דולר, כאשר הבעלים של הקינגס ישלימו את היתרה

המאבק הממושך נגד הנטישה של סקרמנטו קינגס את העיר הסתיים בהצלחה. מועצת העיר סקרמנטו הגיעה להסכם עם הבעלים של קבוצת ה-NBA, האחים ג'ו וגאבין מאלוף, על בניית אולם חדש בעלות של 400 מיליון דולר. בניית האולם היה התנאי הבסיסי שהעמידו הבעלים למועצת העיר להשארת הקבוצה בבירת קליפורניה. בכך מסתיימת סאגה שנמשכת כבר למעלה משנתיים, במסגרתה אף בדקו האחים גאלוף את האפשרות להעביר כבר בקיץ הקודם את הקבוצה לשחק באנהיים.

האחים מאלוף יממנו 73 מיליון דולר מעלות הבנייה, ובנוסף ישלמו ב-30 השנים הקרובות עוד 73 מיליון דולר דמי שכירות עם המעבר לאולם החדש. העירייה עצמה התחייבה להשלים את 250 מיליון הדולר הנותרים הדרושים לבנייה. כדי להחזיר חלק מעלויות הבנייה, תקבל העירייה במסגרת ההסכם בין 3-5 אחוזים מכל כרטיס שיימכר לאירוע שייערך באולם החדש. האולם החדש אמור להיות מוכן לפתיחת עונת 2015/16.

מי שעומד בראש עיריית סקרמנטו הוא כוכב העבר ב-NBA קווין ג'ונסון, שאף נפגש מספר פעמים עם הקומישינר של הליגה, דייויד סטרן, והבטיח לו שיעשה הכל כדי למנוע מעבר של הקינגס מסקרמנטו. הקינגס היא קבוצת הספורט המקצוענית היחידה בעיר.

בשנים האחרונות ניסו האחים מאלוף למצוא פיתרונות יצירתיים להוציא את הקבוצה מהמצב הכלכלי אליו נקלעה. הקינגס, שלא הצליחו להעפיל לפלייאוף חמש עונות ברציפות, סיימו שתיים משלוש העונות האחרונות בהפסד תפעולי. הם משחקים ב"פאוור באלאנס פאביליון", שנבנה ב-1988 ונחשב לאחד מהאולמות הישנים בליגה.

קבוצה אחת שהמעבר לעיר אחרת נראה כאפשרות ריאלית בהחלט היא ניו אורלינס הורנטס. הקבוצה מוחזקת בבעלות של ה-NBA למעלה משנה אחרי שתהליך המכירה שלה נכשל. לאור הרמזים שמגיעים מהליגה להחזיר לסיאטל את הקבוצה ש"נלקחה" ממנה ב-2008, וההחלטה בסיאטל להשקיע בבניית אולם חדש כדי לאפשר החזרת קבוצה לעיר, ייתכן וכבר בקרוב תודיע ה-NBA על העברת הקבוצה מניו אורלינס לסיאטל.