אופנהיימר: כיצד להיחשף לחברות ערך בשווקים המתעוררים?

iShares השיקה קרנות חדשות המספקות חשיפה למדדי הערך והצמיחה של מדד MSCI Emerging Markets

נושא חשוב במיוחד בהקצאת השקעות הוא סגנון ההשקעה. כלומר, הגדרת האסטרטגיה הכללית, שלפיה מתבצעת בחירת קרנות סל או מניות. באופן מסורתי מתחלקות המניות לקבוצות צמיחה וערך: חברות הצמיחה מתאפיינות בשיעורי צמיחה גבוהים בהכנסות, רמת סיכון גבוהה, אך גם פוטנציאל ניכר לרווחי הון; ואילו חברות הערך מהוות את השקעות העוגן, עם פעילות בוגרת ושיעורי צמיחה מתונים יחסית - כאלו המניבות למשקיע תזרים דיבידנדים גבוה ויציב.

זה למעלה מעשור שקיימות קרנות סל על חברות הערך והצמיחה בשוק האמריקני; אך עד לעת האחרונה לא הייתה אפשרות להיחשף לסגמנטים של ערך וצמיחה בשווקים המתעוררים, המהווים אפיק השקעה חשוב בראייה עתידית. לכן, השקת קרנות חדשות על-ידי iShares, המספקות חשיפה למדדי הערך והצמיחה של מדד MSCI Emerging Markets, מהווה בשורה טובה למשקיעים.

בשורה נוספת היא דמי הניהול הנמוכים יחסית של קרנות אלה - פחות מ-0.5%; נמוך בהשוואה לקרן הסל הנפוצה ביותר על השווקים המתעוררים - EEM (iShares MSCI Emerging Markets), הנושאת דמי ניהול של 0.67%. נדגיש כי מאחר שהקרנות החדשות רק הושקו, הן עדיין לא הספיקו לצבור היקף נכסים גדול.

קרן הערך iShares Emerging Markets Value (סימול: EVAL) מחזיקה נתח גדול בסקטור האנרגיה (17% מנכסי הקרן), הבנקאות (16%), שירותי התקשורת (10%) והפלדה (7%). מבחינת הנציגות הגיאוגרפית, הקרן מוטה למדינות המזרח הרחוק - קוריאה (15%), סין (13%) וטאיוואן (11%); וכן ברזיל (16% מהקרן). מכפיל הרווח הממוצע של החזקות הקרן עומד על 9.8, והיא מניבה תשואת דיבידנד שנתית של כ-3.5%.

גם קרן הצמיחה iShares Emerging Markets Growth (סימול: EGRW) מוטה כלפי אותן ארבע מדינות שבהן מושקעת מתחרתה - ברזיל (15%), קוריאה (14%), סין (14%) וטאיוואן (11%); אך הנציגות הבולטות בה שונות - לקרן EGRW חשיפה לתחומי צמיחה כגון טכנולוגיה (19%) או צריכה (25%), וגם החשיפה לסקטורים המסורתיים, כגון הפיננסים או האנרגיה, מתבצעת באמצעות השקעה בחברות בעלות פרופיל צמיחה גבוה.

נושא הצמיחה בא לידי ביטוי בתמחור החזקות הקרן, הנסחרות במכפיל רווח ממוצע של 14.5 (פרמיה של כ-50% לעומת המכפיל של EVAL), עם תשואת דיבידנד של כ-2% בלבד. שלוש ההחזקות הגדולות של הקרן הן חברות אלקטרוניקה.

*** הכותב הוא אנליסט בכיר של בנק ההשקעות אופנהיימר ישראל. אין לראות באמור הצעה או ייעוץ לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך, והוא אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם