ח"כ כבל דורש 50 אלף שקל פיצויים מוועדת הבחירות של ההסתדרות

בנוסף דורש כבל מעו"ד טל קרת, יו"ר ועדת הבחירות של ההסתדרות, להתנצל על ההשמצות כלפיו, לאחר שוועדת הבחירות השעתה את מועמדותו לראשות הארגון

ח"כ איתן כבל שלח הבוקר (ד'), באמצעות עו"ד איתן לירז, מכתב חריף לעו"ד טל קרת, יו"ר ועדת הבחירות של ההסתדרות, בו הוא תובע ממנה להתנצל על השמצותיה כלפיו כפי שפורסמו בכלי התקשורת.

זאת, לאחר שבמכתב אותו שלחה לכלי התקשורת השונים האשימה קרת את כבל ב"חשד לפלילים", "חשד לזיופים" ו"חשד לעבירות פליליות". זאת, מבלי שבדקה עם ח"כ כבל את אמיתות הדברים או ביקשה תגובה כלשהי כמתבקש במקרים מהסוג הזה.

בנוסף טוען כבל כי ועדת הבחירות של ההסתדרות העבירה תמלילי שיחות של עובדי הסתדרות לכלי התקשורת, וזאת בלי לבקש את אישורם של אלה ששוחחו איתם, תוך הפרת פרטיותם, וזאת מתוך כוונה לפגוע בשמו של כבל.

עוד טוען כבל במכתבו כי ההסתדרות השמיטה מהודעתה את העובדה שהוא התריע מבעוד מועד כי ההתקשרות של ההסתדרות עם חברה לא מקצועית לעריכת הבדיקה ומסע ההפחדה והלחצים שהפעילה על ציבור העובדים, יובילו לכך ששיחות לא מזוהות מטעמה ושאלות לא ברורות ישפיעו על תשובותיהם של חברי ההסתדרות אליהם התקשרו.

אי לכך, כבל דורש מעו"ד קרת להתנצל ולפצותו בסכום של 50 אלף שקל על הנזק שנגרם לו, ולא - ימצה עמה את כל האפשרויות המשפטיות העומדות לרשותו.

לדברי כבל, "מסע ההפחדות של ההסתדרות לא רק שאינו מרתיע אותי אלא נותן לי ולאלפי תומכיי מוטיבציה להמשיך ולהילחם על מנת להשיב את הגוף הזה למקומו הראוי בחברה הישראלית. תשובותיהם המפוחדות של האנשים אליהם התקשרה ההסתדרות הן הוכחה ניצחת לשלטון הפחד והטרור שמפעילים עופר עיני ושליחיו, ומי שלא הבין עד עכשיו עד כמה המצב חמור - מבין זאת עכשיו. ציבור העובדים ראוי להנהגה אחרת, ולכן אמשיך בנחישות כדי לאפשר בחירות דמוקרטיות בהסתדרות".

נזכיר כי ועדת הבחירות של ההסתדרות הודיעה שלשום (ב') כי לא תוכל לקבל, עד לביצוע בירור נוסף, את מועמדותם של חברי הכנסת עמיר פרץ ואיתן כבל במירוץ לראשות הארגון. הוועדה מצאה כי "חלק מהנתונים שהוצגו לוועדה על-ידי פרץ וכבל, כל אחד לחוד, מעלים לכאורה חשש לביצוע עבירות פליליות".

כבל ופרץ היו אמורים, כמו כל מועמד חדש לראשות הארגון, להגיש 5,000 חתימות של חברי הסתדרות התומכים בהם. על-פי הוועדה, חלק מהחתימות חזרו על עצמן מספר פעמים, וחמור מכך - חלק מהאנשים טענו כי כלל לא חתמו על טופס התמיכה. כמו כן, חלק אחר היו של אנשים שכלל אינם מופיעים בספר הבוחרים של ההסתדרות, וחלק מהחתימות הופיעו גם ברשימת התומכים של פרץ וגם ברשימה של כבל.