סקר: רק 19% מהישראלים תומכים בתקיפת איראן בלי ארה"ב

הסקר, שערך מכון ברוקינגס בוושינגטון, מצא שרק 38% מהישראלים מאמינים שארה"ב תיתן תמיכה דיפלומטית לישראל אם ישראל תתקוף לבדה

רק 19% מהישראלים מצדדים בהתקפה חד-צדדית של ישראל על מתקנים גרעיניים באיראן ללא תמיכה של ארה"ב. זה אחד מהממצאים של סקר דעת קהל בישראל שנערך ביוזמת מכון ברוקינגס, בוושינגטון.

לעומת זאת, 42% מהנשאלים יצדדו בהתקפה ישראלית על איראן אם ארה"ב תתמוך בפעולה זו. 32% הביעו התנגדות להתקפה ישראלית, עם או בלי תמיכה אמריקנית. 30% סבורים שהתקפה ישראלית לא תצליח לפגוע בתכנית הגרעינית של איראן או שהיא דווקא תגרום להאצתה.

הסקר נערך במדגם של 500 ישראלים בין 22 ל-26 בפברואר, באמצעות מכון דחף.

לפי הסקר, רק 38% מהנשאלים מאמינים שארה"ב תעניק תמיכה דיפלומטית לישראל, אם ישראל תתקוף את איראן לבדה. לעומתם סבורים 27% מהנשאלים, שארה"ב תצטרף להתקפה ישראלית על איראן גם אם ישראל החלה את ההתקפה ללא אישור מוושינגטון.

68% מהנשאלים אמרו, כי התקפה ישראלית על איראן תגרור פעולת גמול של חיזבאללה.

הסקר מצביע על שינוי בעמדות של ישראלים כלפי נשיא ארה"ב, ברק אובמה. עורכי הסקר בדקו העדפות של הנשאלים לגבי אובמה ולגבי ארבעת הפוליטיקאים הרפובליקניים שמתמודדים על מועמדות מפלגתם לנשיאות. הנשאלים העדיפו את אובמה על פני כל אחד מהארבעה. מול ריק סנטורום, הנוצרי האדוק שמתנגד להפלות, קיבל אובמה 34%, בהשוואה ל-21% לסנטורום. מול ניוט גינגריץ' - 31% לעומת 27% ומול מיט רומני - 32% לעומת 29%.

ראויה לציון העובדה ש-24% מהישראלים הביעו תמיכה ברון פול, המועמד הליברטאריאני, שקורא להפסיק את סיוע החוץ לרבות הסיוע לישראל, ושנחשב כבלתי אוהד לישראל. בזיווג עם פול, קיבל אובמה 34%.