כל 900 הספורטאים הבריטים יעברו בדיקות סמים לפני לונדון 2012

הבריטים מעוניינים למנוע עד כמה שניתן "אירועים מביכים" של תפיסת ספורטאים מקומיים במשחקים שייערכו אצלם בבית

הוועדה למניעת סמים בספורט בבריטניה (‏UKAD‏) אישרה, כי כל הספורטאים הבריטים שישתתפו במשחקי לונדון 2012 יעברו בדיקות לגילוי חומרים אסורים. מדובר על 900 הספורטאים הבריטים שייטלו חלק במשחקים האולימפיים והפראלימפיים שיתקיימו בבירה האנגלית.

הבריטים מעוניינים למנוע עד כמה שניתן "אירועים מביכים" של תפיסת ספורטאים מקומיים במשחקים שייערכו אצלם בבית. בנוסף, מדובר בהמשך המאבק של הבריטים במוסדות המשפטיים הבינלאומיים (ובייחוד ה-‏CAS‏), שקובעים כי ספורטאי שנתפס על שימוש בסמים יהיה רשאי להשתתף במשחקי לונדון במידה וסיים את עונש ההשעיה שלו.

הבריטים ניסו לאורך השנים דווקא להחמיר עם הענישה שלהם כנגד ספורטאים מסוממים, ואף קבעו בסוף שנות התשעים חוק מקומי לפיו ספורטאי בריטי שנכשל בבדיקת סמים לא יוכל להתחרות לעולם תחת דגל בריטניה.

‏בהודעה שפרסמה הוועדה למניעת סמים בבריטניה, נאמר כי כל ספורטאי בריטי יעבור לפחות בדיקה אחת, דם או שתן, לפני המשחקים. רוב הבדיקות ייערכו ללא התראה מוקדמת, ומחוץ לתחרויות.

‏מאז משחקי מקסיקו 1968 נתפסו 105 בדיקות סמים חיוביות לספורטאים במשחקים האולימפיים. משחקי אתונה 2004 היו "המלוכלכים" ביותר, עם 26 ספורטאים שנתפסו על שימוש בחומרים אסורים. בבייג'ין 2008 נרשמה כמות הבדיקות הגדולה ביותר במהלך המשחקים - 4,770 בדיקות סמים בסך הכל, שהולידו 20 תוצאות חיוביות.

תקציבה השנתי של הוועדה העולמית למניעת סימום בספורט (‏WADA‏) עומד על כ-27 מיליון‏‎ ‎דולר.‏