מאקרו ארה"ב: מספר התביעות לדמי אבטלה נותר בשפל

(עדכון) מדד מנהלי הרכש לפברואר אכזב כאשר ירד לרמה של 52.4 נקודות ■ מספר התביעות החדשות לדמי אבטלה נותרו ברמתן הנמוכה ביותר מזה 4 שנים - 351 אלף תביעות ■ גם נתוני ההכנסה וההוצאה הפרטית פורסמו

מספר התביעות החדשות לדמי אבטלה ממשיך לרשום רמת שפל זה השבוע השלישי ברציפות. כמדי יום חמישי פורסמו היום מספר התביעות החדשות לדמי אבטלה והשווקים קיוו שהנתונים ימשיכו להצביע על ירידה לאחר שבשבועיים האחרונים הנתונים נמצאים ברמתם הנמוכה ביותר מזה 4 שנים. בנוסף יפורסמו מספר נתונים נוספים שעלולים להשפיע בצורה ניכרת על המסחר בוול סטריט.

מספר התביעות החדשות לדמי אבטלה לשבוע שהסתיים ב-25.2 עמד על 351 אלף, אותה רמה זה השבוע השלישי ברציפות לאחר שהצפי היה לעלייה לרמה של 355 אלף תביעות. גם בשבועיים האחרונים שבהן נרשמו ירידה במספר התביעות, התחזיות דיברו על עלייה במספר התביעות, ולבסוף התחזיות לא התממשו. גם מספר התביעות המתמשכות לדמי אבטלה ירד ב-20 אלף לעומת צפי לעלייה. הנתונים הללו פורסמו לפני פתיחת המסחר בוול סטריט בשעה 15:30 שעון ישראל.

באותה שעה פורסמו גם נתוני ההכנסות וההוצאות הפרטיות לחודש ינואר. בתחום ההכנסות המדד רשם עלייה של 0.3% כשהתחזיות דיברו על עלייה של 0.4% לעומת עלייה של 0.5% שנרשמה בחודש דצמבר. מדד ההוצאות הפרטיות רשם עלייה של 0.2% כשהתחזיות דיברו על עלייה של 0.4% בחודש ינואר לעומת 0% בדצמבר.

מדד מנהלי הרכש לחודש פברואר אכזב את המשקיעים כאשר רשם קריאה נמוכה מהצפי של 52.4 נקודות, זאת לאחר שהאנליסטים צפו קריאה של 54.7 נקודות. נזכיר שנתון מעל ל-50 נקודות מצביע על צמיחה בתחום ואילו נתון מתחת ל-50 מצביע על התכווצות.

גם מדד ההוצאות על הבניה לחודש ינואר שפורסם באותה השעה, אכזב את המשקיעים לאחר שירד ב-0.1%. קונצנזוס האנליסטים עמד על עלייה של 1%, לעומת עלייה של 1.5% בחודש דצמבר.