אובמה: "הפתרון למחירי הדלק - מכוניות יותר חסכוניות"

במסגרת נאום הרדיו השבועי שלו אמר אובמה שמכוניות חסכוניות בדלק הן הפתרון לבעיית מחירי הנפט ■ היעד: צריכת דלק של 21 ק"מ לליטר עד שנת 2025

דווקא ביום שבו מודיעה חברת ג'נרל מוטורס על הפסקת הייצור של השברולט וולט, המכונית החשמלית של GM, אומר נשיא ארצות הברית ברק אובמה שהפיתרון לעלייה במחירי הנפט הינה מעבר למכוניות חסכוניות יותר בדלק ואפילו מכוניות חשמליות והיברידיות. את הדברים אמר אובמה במסגרת נאום הרדיו השבועי שלו.

אובמה אומר שזו בעצם התשובה שלו לביקורות שמוטחת בו מצד הריפובליקנים על מדיניות האנרגיה שלו. בנאום שלו אמר אובמה שיצרניות הרכב בארצות הברית נמצאות בדרך הנכונה להגיע לסטנדרט צריכת דלק של 55 מייל לגלון - שהן כ-21 ק"מ לליטר - עד שנת 2025.

"מה שזה אומר שהמשפחה הממוצעת תצטרך לתדלק רק פעם בשבועיים במקום פעם בשבוע וזה יוביל לחיסכון של קרוב ל-8,000 דולר בטווח הארוך", אמר אובמה בדבריו. "וזה עניין משמעותי, במיוחד עבור משפחות שעדיין לא חוו על בשרן את ההשלכות של העלייה במחירי הדלק".

אובמה חזר גם השבוע על האמירה שלו שאין פתרון קסם לעלייה המתמשכת במחיר הנפט. "מה שיצרניות הרכבת עושות הינו דבר מדהים", אמר אובמה. "אבל זה לא הולך לפתור את כל בעיות הנפט. אין פיתרון קסם לבעייה הזאת".