האם נמלים ותיקנים נמשכים למתקן המים של תמי 4?

כך, לפחות, עולה מתלונות של לקוחות ■ שטראוס מים בתגובה: "אין לנו קשר לכך"

האם מתקני המים של תמי 4 מושכים אליהם מקקים ונמלים? מספר תלונות, אחת מהן הגיעה ל"גלובס" ואחרות טופלו במועצה לצרכנות וב"אמון הציבור", מעידות על לקוחות שסובלים מהתופעה.

בפנייה שהגיעה ל"גלובס" מתאר לקוח של החברה כך: "הבחנתי בנמלים שמטפסות למכשיר, וכשמוזגים מים הן נופלות לתוך הכוס. בתמי 4 הוסבר לי שגוף החימום הוא שמושך אליו את הנמלים, ושקיימת בעיה דומה גם במקררים".

הלקוח מספר שרק לפני חודשים ספורים ביצע ריסוס מקיף בדירה, ולאור האורחים הבלתי קרואים במטבח, ביצע ריסוס נוסף באזור המטבח: "רק במכשיר עצמו המשיכו להיות נמלים ובשום מקום אחר בדירה. בלית ברירה ניתקנו את מתקן המים מהחשמל, והנה נעלמו נמלים".

כדי לפתור את הבעיה הוצעו לו שתי אלטרנטיבות: הדברה שתבצע תמי 4 על חשבונה או החלפת מתקן המים ב-400 שקל (לאחר הוזלה מ-800 שקל, התעריף הראשוני שהוצע ללקוח).

דרישת הלקוח לביטול העסקה נתקלה בסירוב מצד תמי 4, כאשר הודגש בפניו כי בחוזה ההתקשרות, החברה מסירה מעצמה אחריות במקרה של חדירת מזיקים למכשיר. את החששות של הלקוח מהדברת המכשיר הוא מסכם בפגיעה באיכות המים.

בפנייה למכון התקנים הסתבר לו כי תו התקן ניתן על בדיקות שנעשו למכשירים חדשים ולא למים במכשיר שעבר הדברה.

סרטונים גם ברשת

התלונה הזאת לא לבד. תלונות דומות מופיעות באתר "תלונה", ויש שהעלו סרטונים ליו-טיוב.

בארגון "אמון הציבור" נמצאו תלונות ספורות נגד תמי 4 העוסקות במזיקים. תגובת תמי 4 לפניית "אמון הציבור" הייתה שהמזיקים לא נמצאים בתוך מתקן המים, אלא בין דפנות המכשיר משום שאינו אטום. תמי 4 הוא בית עסק המחויב לכללי ארגון "אמון הציבור", ומתוקף כך, מדגישים בארגון, הוא נמצא בבקרה שוטפת.

גם במועצה לצרכנות התקבלות תלונות ספורות לגבי מקקים היוצאים והנכנסים ממתקן המים של תמי 4. במועצה לצרכנות מתייחסים לקושי להוכיח כי מקור המזיקים הוא מתקן המים, ולכן המלצת המועצה היא לבצע הדברה מקצועית בכל שטחי הבית ולדרוש עבורה חשבונית.

אם המזיקים חוזרים לאחר ההדברה, קיים חשש כי מקור הבעיה הוא ממתקן המים. במקרה כזה מציעים במועצה לפנות לחברה, לצרף את חשבונית ההדברה ולדרוש את החלפת המכשיר, כפי שאף הסתיימה אחת הפניות שהגיעו למועצה.

מה אומרים המומחים?

המדביר והאגרונום אלעד אורי מ"ג'וק בראש" מספר כי נתקל בתופעה של מזיקים ממכשירי תמי 4, ובעיקר תיקנים.

"מתקן המים מספק לתיקן מקום חשוך ולח כפי שאוהב התיקן, בדומה לכל מכשיר חשמלי הכולל מנוע, מיקרוגל, תנור או מקרר", הוא אומר.

מה עושים? הדברה בכל אזור המטבח ולא רק במתקן המים. "הדברה נקודתית רק במתקן המים לא תמגר את התופעה לחלוטין, ולכן נדרשת הדברה של כל אזור המטבח. הדברה נכונה לא תפגע באיכות של המים", הוא אומר. "במקרים כאלה משתמשים ב'פתיונות ג'ל' שמכילים שיעורים נמוכים של חומצה בורית שאינה נחשבת לרעילה".

תגובת שטראוס מים, בעלת תמי 4: "אין לנו כל קשר לנושא".

לפניות: dafna-k@globes.co.il