פרס בעמק הסיליקון: יפגוש את צוקרברג וישיק דף פייסבוק

נשיא המדינה יערוך פגישות עבודה עם גורמים בכירים בתעשיית ההיי-טק העולמית על-מנת לחזק את מעמדה של ישראל כיעד אסטרטגי להשקעות בתחום הטכנולוגיה

נשיא המדינה שמעון פרס יגיע היום (ב') לביקור היסטורי בעמק הסיליקון. פרס, שנאם אמש בוועידת אייפק בוושינגטון, יערוך פגישות עבודה עם גורמים בכירים בתעשיית ההיי-טק העולמית על-מנת לחזק את מעמדה של ישראל כיעד אסטרטגי להשקעות בתחום הטכנולוגיה. מדובר בביקור הראשון של נשיא או ראש ממשלה באזור, מאז ביקורה ההיסטורי של גולדה מאיר במפרץ סן פרנסיסקו שבקליפורניה.

פרס צפוי לסייר היום בערב (שעון ישראל) במעבדות IBM ולהיפגש עם ראשי החברה. בהמשך יפגוש הנשיא את נשיא ומייסד סיסקו, ג'ון ציימברס, את מנכ"לית HP מג וויטמן ואת נשיאת אורקל, צפרה כץ, שנחשבת לאחת האוהדות הגדולות של ישראל בזירת היזמות והטכנולוגיה המקומית.

ביום שלישי צפוי פרס להשיק את עמוד הפייסבוק הרשמי שלו, במהלך פגישה עם מארק צוקרברג, מייסד הרשת החברתית. לאחר מכן יעניק פרס ראיון לגולשים מכל העולם. את הראיון תנחה שריל סנדברג, מספר 2 בפייסבוק, וסגנית נשיא גוגל לשעבר.

ביום שלישי צפוי הנשיא להיפגש עם נציגים בולטים של כמה מקרנות ההון סיכון הגדולות בעולם, בהן סקויה, אקסל וגריילוק. בהמשך צפוי פרס להופיע בכנס טכנולוגי בסן פרנסיסקו ולהיפגש עם חברי הקהילה היהודית.

"עמק סיליקון בנגב"

פרס, שזוכה לפופולריות חובקת עולם, צפוי להתקבל בעמק הסיליקון בזרועות פתוחות. הדימוי של ישראל בעמק נחשב לחיובי ביחס לאזורים אחרים בארה"ב והוא מסתמך בין השאר על היותה של ישראל "סטארט-אפ ניישן" (אומת ההזנק), כשמו של רב המכר שהפך לפופולרי בקרב יזמים באזור.

הביקור של פרס, בימים שבהם התקשורת האמריקנית עוסקת בתקיפה אפשרית של ישראלית באיראן, זוכה להתעניינות תקשורתית מרשימה בארה"ב: הודעת בית הנשיא כי השקת עמוד הפייסבוק של פרס תיערך בנוכחות מארק צוקרברג, הצליחה לעורר סקרנות בקרב עיתונאי טכנולוגיה רבים שנרגשים מהאפשרות להחליף מילה עם מייסד האתר, שנמנע מלהתראיין בשבועות האחרונים בשל ההנפקה הצפויה של החברה.

עד כה, זכה הביקור של פרס לסיקור אוהד למדי בעיתונות המקומית בקליפורניה שמציגה את חזונו של הנשיא לפיתוח "עמק סיליקון שני" בנגב. התקשורת הציגה גם את היוזמה של מרכז פרס לשלום לחבר בין יזמים ישראלים וערבים כגשר ליצירת דיאלוג על בסיס יזמות וטכנולוגיה.