שמעון פרס בקליפורניה; "הזיז אטומים" במעבדות IBM

יומו הראשון של ביקור נשיא המדינה שמעון פרס בעמק הסיליקון נפתח בביקור במעבדות IBM ■ פרס יחנוך הערב את עמוד הפייסבוק שלו בריאיון עם שריל סנדברג, מספר 2 בענקית הרשת החברתית

יומו הראשון של ביקור נשיא המדינה שמעון פרס בן שלושת הימים בעמק הסיליקון נפתח בביקור במעבדות חברת IBM האמריקנית, במסגרתו התנסה הנשיא בהזזת אטום בעזרת מדעני החברה - הבחירה בהזזת אטום הצליחה לעורר לא מעט חיוכים בקרב גורמים בתקשורת האמריקאית על רקע המתיחות הגוברת סביב הדינמיקה בין ראש הממשלה נתניהו והנשיא אובמה בעניין כוונותיה של ישראל להתמודד עם איום "הפצצה האיראנית".

לאחר ביקורו הארוך בחברה, התפנה פרס לקיים ארוחת ערב בביתו של מייסד חברת סיסקו, ג'ון ציימברס, בהשתתפות ראשי תעשיית הטכנולוגיה המקומית, בה קרא להם להגביר את קצב ההשקעות בישראל ולפתוח בה מרכזי מו"פ חדשים.

בדרכו לארוחה (שהכניסה אליה נאסרה לעיתונאים), שטח פרס בפני עיתונאים אמריקאים את הסיבות להגעתו לעמק הסיליקון: "תסתכלו על מארק צוקרברג", אמר פרס לאחד המקומונים באזור מפרץ סן פרנסיסקו, "אין לו מדינה, אין לו מפלגה, אבל הוא שינה את העולם בעזרת רעיון ויצר יותר שינוי חברתי מכל כוח פוליטי שהוא", דברי פרס.

הנשיא צפוי להיפגש בעצמו עם צוקרברג ועם מספר 2 בפייסבוק, שריל סנדברג, הערב בשעה 19:00 שעון ישראל ולקיים ראיון בשידור חי לרגל חנוכת עמוד הפייסבוק שלו. השידור יועבר בשידור ישיר באתר "פייסבוק לייב".

לצד הפירגון מצד פייסבוק שמעמיד לרשות פרס את שני הבכירים ביותר לחנוכת העמוד שלו בתקופה הלחוצה שבטרם ההנפקה, צפוי הנשיא הישראלי לזכות לכבוד גם מצד המתחרה פייסבוק - שם יהיה פרס אורח כבוד אישי של המייסד סרגיי ברין - כך על פי הדיווחים בתקשורת האמריקנית. בהמשך, צפוי פרס להמשיך דרומה ללוס אנג'לס שם יבקר באולפני הסרטים המובילים ויפגוש יוצרים בולטים בתעשיית הקולנוע האמריקנית.