הוט למשרד התקשורת: לבקשתכם נפסיק שת"פ עם הוט-נט

בכירים בתעשייה: "נותר רק לדמיין מה היה עושה כחלון אם חברה אחרת הייתה מפרה את תנאי הרישיון שלה בצורה כה חמורה"

חברת הוט הודיעה אמש (ב') באופן רשמי למשרד התקשורת על עצירת השיווק המשותף לה ולחברת ה-‏ISP‏ החדשה שלה, הוט-נט.

המכתב בא בתגובה לפנייה בטלפון של מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר טל, אל מנכ"ל הוט, הרצל עוזר. בר טל אמר לעוזר כי המשרד מצא שיש בעייתיות בשיווק המשותף, שאסור על-פי תנאי הרישיון של הוט-נט.

‏במכתב למשרד התקשורת הודיעה הוט כי היא אינה מקבלת את הפרשנות של משרד התקשורת, וכי החברה סבורה כי לא עברה על הוראות הרישיון שלה, אך בעקבות השיחה והבקשה של בר טל היא החליטה להיענות לה, והיא תחדל מהשיווק המשותף לשתי החברות.

‏המשמעות היא שמעתה, לקוח שמתקשר לשירות הלקוחות של הוט כדי לקבל גם שירות ‏ISP‏, יתבקש לחייג שוב להוט-נט ולרכוש ממנה את שירות הקישוריות לאינטרנט בצורה ישירה.

המהלך "המרכך" של הוט נועד לנסות להרגיע את השטח ולנטרל מראש כל כוונה של משרד התקשורת לפעול נגד המבצע או החברה בצורה רשמית.

בענף התקשורת תוהים מדוע לקח למשרד התקשורת זמן כה רב להגיע למסקנה שקיימת בעיה בשיווק המשותף, כאשר כל הנתונים היו גלויים לפניו מהרגע הראשון שהוט יצאה במבצע שלה. בענף הביעו פליאה על שהמשרד נמנע מלהורות על הפסקת השיווק המשותף במכתב רשמי והסתפק בשיחה טלפונית.

בקרב כל השחקנים בשוק התקשורת נשמעות טענות קשות ביותר נגד שר התקשורת‏, משה כחלון, בשל היחס המפלה לכאורה שהוא מעניק לחברת הוט, שבא לידי ביטוי גם במקרה הזה. גורמים בכירים ביותר בתעשייה טוענים כי אילו היה מדובר בחברה אחרת, כחלון היה נוקט נגדה צעדים חריפים ביותר. ‏‎‎‏