14 סניפי טאוור רקורדס נסגרו; בלוקבסטר הפסיקה לפעול

שתי הרשתות הביאו להפסד מצטבר של כ-40 מיליון שקל ל-NMC יונייטד ■ 7 סניפי טאוור רקורדס הנותרים הם רווחיים ■ מנוע הצמיחה החדש: ייצוג אמנים להופעות

ההתפתחות הטכנולוגית וההורדות הפיראטיות מכות קשות בחברת NMC יונייטד של איש העסקים משה אדרי. ל"גלובס" נודע כי בשנה החולפת סגרה החברה 14 סניפים של רשת טאוור רקורדס ו-6 סניפים של רשת בלוקבסטר, שהפסיקה לפעול. בשתי הרשתות פיטרה החברה בשנה החולפת כ-200 עובדים.

רשת טאוור רקורדס עוסקת במכירת תקליטורי מוזיקה, מוצרי מדיה, משחקי מחשב וקונסולות למשחקי מחשב. הרשת מונה היום 7 סניפים בלבד, לעומת יותר מ-40 סניפים בשיא. 7 הסניפים הנוכחיים של הרשת רווחיים לפי שעה.

רשת בלוקבסטר עסקה בהשכרה ובמכירה של תקליטורי סרטים, ומנתה בשיאה 40 סניפים. בדצמבר 2011 סגרה החברה את הסניף האחרון ברשת. תחום פעילות נוסף של החברה במגזר הקמעונאי, שצומצם רק במעט, הוא הפעלת 80 וידיאומטים ברחבי הארץ.

חברת NMC רכשה את שתי הרשתות, בתחילתה של מהפכה שעברה עליהן ועל השוק. את רשת בלוקבסטר היא רכשה בסוף 2008, ואילו את רשת טאוור רקורדס היא רכשה באפריל 2009, במסגרת רכישת חברת הד ארצי.

שתי הרשתות הסבו הפסדים כבדים לחברת NMC, שלפי הערכות עומדים על יותר מ-40 מיליון שקל. בשנת 2009 הסתכמו ההפסדים ב-11.5 מיליון שקל. בשנת 2010 הם העמיקו לכ-21 מיליון שקל, ואילו ברבעון הראשון של 2011 לבדו עמדו ההפסדים על 3.4 מיליון שקל.

פנינה אדרי, מנכ"לית חברת NMC יונייטד, מייחסת את כישלון הרשתות ל"מצב הקשה שבו נמצא שוק המוזיקה, הנובע מכך שתופעת הזיופים וההורדות הלא חוקיות בישראל היא בהיקפים חסרי תקדים, גם ביחס לעולם, דבר אשר פוגע בחנויות הדיסקים והתקליטים ובאמנים עצמם".

"מאמינים ברשת"

אדרי גם מפנה אצבע מאשימה אל "שלטונות החוק, שאינם עושים מספיק כדי לעצור את התופעה המעליבה את יוצרי המוזיקה והמשקיעים ובעצם גונבת את יצירותיהם".

לדבריה, "החנויות הנוכחיות של רשת טאוור רקורדס מצדיקות את המשך פעילותן. אנו מאמינים ברשת ורוצים להמשיך למכור דיסקים ותקליטים".

כחלק מהתמודדות עם התופעה ובשיתוף עם וואלה, השיקה החברה לפני כשנה את שירות וואלה music, המאפשר לגולשים להוריד מוזיקה באופן חוקי תמורת תשלום חודשי סמלי, ובאחרונה היא השיקה אפליקציות של וואלה music למכשירי אייפון ואנדרואיד.

את מנוע הצמיחה החדש של החברה רואה אדרי דווקא בהקמת מחלקה העוסקת במכירת הופעות במה של אמנים. במסגרת זו מייצגת כיום החברה את ישי לוי, סגיב כהן, עילי בוטנר, שלמה גרוניך ואחרים. מדובר גם באמנים שאינם קשורים עם החברה באמצעות הד ארצי.

הפסדי בלוקבאסטר וטאוור רקורדס

* שנת 2009: 11.5 מיליון שקל

* שנת 2010: 21 מיליון שקל

* הרבעון הראשון של 2011: 3.4 מיליון שקל