מרקל: ברזיל התחייבה להגדיל הסיוע לקרן המטבע

קנצלרית גרמניה אמרה הדברים לאחר פגישה משותפת עם נשיאת ברזיל, שהתחייבה להגדיל המימון ליתרות החירום של קרן המטבע הבינלאומית

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אמרה היום (ג') כי קיבלה הבטחה מנשיאת ברזיל דילמה רוסף, כי ממשלתה תשתתף במתן הלוואות דו-צדדיות לקרן המטבע הבינלאומית - וזאת במטרה להגדיל את יתרות החירום שלה, בהן היא עשויה להשתמש במקרה שמשבר החוב באירופה יחריף.

שתי המנהיגות הביעו בפגישה משותפת דאגה מ"הכסף הזול" שזורם במערכת הפיננסית באירופה, בין היתר בעקבות התוכנית להגברת הנזילות (LTRO) של הבנק האירופי (ECB) - אשר פוגע במדינות שווקים מתעוררים דוגמת ברזיל, ומביא לייסוף במטבע שלהן.

"הבהרתי שמהלך של הבנק האירופי הוא צעד זמני, במטרה להתמודד עם המשבר", דברי מרקל, לאחר הפגישה עם דילמה - שהביעה מוכנות להשתתף במימון יתרות החירום של הקרן, וזאת לאחר פסגת מנהיגי כלכלות פורום ה-G20, בסוף השבוע האחרון.

קרן המטבע, שיחד עם האיחוד האירופי והבנק המרכזי האירופי (ECB) מרכיבים את פורום ה"טרויקה" אשר עתיד לחלץ את יוון במסגרת חבילת הסיוע השנייה שלה (ולהעניק לה סיוע של 130 מיליארד אירו) - הכריזה בינואר השנה כי בכוונתה להגדיל את יתרות החירום הכוללות שלה להיקף של 500 מיליארד דולר.

יו"ר קרן המטבע, כריסטין לגארד הצרפתייה, וחבריה לדירקטוריון הקרן, דוחקים במדינות פורום ה-G20 מזה מספר חודשים לשחרר יותר אשראי ליתרות החירום של הקרן - אולם נתקלו עד כה בסירובים ממספר מדינות, ובראשן ארה"ב, ברזיל, סין ויפן (אשר מנהיגיה כבר התחייבו למתן סיוע בהיקף של 50 מיליארד אירו).