ברקליס: IBM השלימה זינוק שנתי של 30% ותמשיך לזנק

בן רייצס, אנליסט הטכנולוגיה של ברקליס קפיטל משאיר את המלצת "הקניה" שלו ומעניק לה מחיר יעד שנתי של 232 דולר ■ "ב-IBM עשו עבודה מצויינת כאשר ריכזו את המשאבים שלהם במנועי הצמיחה המרכזיים של החברה"

בעוד מניית החברה הגיע לשיא כל הזמנים כאשר חצתה את רף ה-200 דולר למניה אמש (ב') במסחר בוול סטריט, בן רייצס, אנליסט הטכנולוגיה של ברקליס טוען כי החברה תמשיך את המומנטום החיובי שלה ואף תגיע למחירי שיא עוד בהמשך השנה. רייצס משאיר את המלצת הקניה שלו על IBM על "קניה" וצופה לה פרמיה של 16%.

רייצס אמר בראיון ל-CNBC כי ביצועי החברה בחמשת השנים האחרונות היו טובים למדי, זאת למרות הקשיים הכלכליים והתחרות העזה בענף פתרונות המחשוב. "ב-IBM עשו עבודה מצויינת כאשר ריכזו את המשאבים שלהם במנועי הצמיחה המרכזיים של החברה, המזרימים לה את מרבית הכנסותיה", אומר רייצס.

בברקליס מציעים גם דרכים חדשות שבהם החברה תוכל להמשיך ולהתפתח ולסגור את הפער מול המתחרות העיקריות שלה, אפל, דל ו-EMC . "החברה צריכה להשיק מוצר נוסף שיהווה מנוע צמיחה חדש ולשפר את חטיבת התוכנה שלה כדי שתוכל לשמר את צמיחתה ואת יכולת ההתמודדות שלה מול מתחרותיה", אומר רייצס. "במידה והחברה תבצע שינויים כאלה, וכלכלת ארה"ב תמשיך להשתפר אז היא תמשיך לצמוח ואף תוכל לעקוף חלק מהמתחרות הגדולות שלה עד תחילת 2013".

לאחר שהשלימה אמש מהלך עליות של 30% ונמשך כשנה, שווי השוק של IBM נסק ל-232 מיליארד דולר והיא נסחרת במכפיל רווח של 15. מתוך 23 אנליסטים המכסים את ההחברה כ-13 מהם, וביניהם גם רייציס, מעניקים לה המלצת "קנייה" ועוד כ-10 מעניקים לה המלצת "החזק". מחיר היעד לשנה הקרובה שמעניקים לה בברקליס הוא 232 דולר - פרמיה של 16% על המחיר שבו היא נסחרת.