בקשות למענקים ל-3,400 חדרי מלון בהשקעה של 2.5 מיליארד שקל

משרד התיירות קיבל 45 בקשות לקבלת מענקים לבנייה והרחבה של בתי מלון ■ כשליש מהבקשות הן לאזורים חדשים במפת העדיפות הלאומית, כמו אילת, בית שאן, עמק המעיינות ונצרת עילית

משרד התיירות קיבל 45 בקשות לקבלת מענקים לבנייה והרחבה של בתי מלון בהיקף של 2.5 מיליארד שקל לכ-3,400 חדרים במצטבר. כשליש מהבקשות הן לאזורים חדשים במפת העדיפות הלאומית, כמו אילת, בית שאן, עמק המעיינות ונצרת עילית.

ממשרד התיירות נמסר שבעקבות חוזר מנכ"ל שהתפרסם בינואר האחרון והסתיים בסוף פברואר, התקבלו במשרד עשרות בקשות שהוגשו לקבלת מענקי השקעה להקמת או הרחבת בתי מלון במסגרת החוק לעידוד השקעות הון.

"הבקשות שהתקבלו לבנייה ולהרחבה של בתי מלון קיימים מסתכמות בכ-3,400 חדרים ובהשקעה מצטברת של כ-2.5 מיליארד שקל", נמסר ממשרד התיירות, "נוכח כניסתם של אזורים חדשים למפת העדיפויות התיירותיות בראשית 2012, הוגשו בקשות רבות לאזורי בית שאן ועמק המעיינות, נצרת עילית ובעיקר אילת, בה לא נבנה מלון חדש זה שנים רבות. במהלך השבועות הקרובים ייבחנו הבקשות השונות ולאחר מכן יוקצו המענקים, בכפוף לחוק ולנהלי המשרד".

משרד התיירות העניק ב-2011 סיוע ליזמים בסך 210.5 מיליון שקל (בסך השקעה כולל של כ-1.1 מיליארד שקל) ו-1,340 חדרי מלון חדשים אושרו במהלך אותה שנה.

לדברי שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, "משרד התיירות ממשיך להוביל את פיתוח ענף התיירות במרכז הארץ ובפריפריה, במטרה לעמוד ביעד של 5 מיליון תיירים בשנת 2015. הרחבת ההיצע המלונאי תגדיל את התחרות ותאפשר להוריד את עלויות הנופש הן לתיירים מחו"ל והן לאזרחי המדינה המבקשים לנפוש בארץ".