פסיכיאטרית "האח הגדול": השנה המתמודדים לא נזקקו לטיפול

קשת שלחה התראה לפני הגשת תביעה בגין פרסום לשון הרע ל"ידיעות אחרונות" על הכתבה שתתפרסם בסוף השבוע ■ הרשות השנייה פתחה בבדיקת הנושא

הפסיכיאטרית ד"ר ליאת הולר-הררי, האחראית על הגיבוי הפסיכיאטרי של "האח הגדול", אמרה היום (ד') כי איש מדיירי הבית השנה לא נזקק להתערבות מצדה או לטיפול תרופתי.

הדברים של ד"ר הררי מגיעים בעקבות הפרסום ב"ידיעות אחרונות", המתאר את שהתרחש בעונה השנייה של "האח הגדול", אז הפסיכיאטר האמון על שלום הדיירים היה ד"ר אילן רבינוביץ'.

על-פי הכתבה, אליה התראיין המתמודד עו"ד סער שינפיין, לפחות 5 מתמודדים קיבלו באופן תכוף כדורים פסיכיאטריים מרבינוביץ, ולטענתם הדבר השפיע על התנהלותם בתוכנית.

"הליווי שניתן למתמודדים במהלך העונה ניתן בשתי דרגות: ליווי שוטף, המתבצע על-ידי פסיכולוגית מומחית, הכולל פגישות סדירות עם הדיירים וכן גיבוי פסיכיאטרי, לשעת צורך, על-פי המלצה מקצועית של הפסיכולוגית", הסבירה ד"ר הולר הררי. לדבריה, "בעונה הנוכחית לא נדרשה כל התערבות פסיכיאטרית שהיא, ובתוך כך לא התערבות המצריכה טיפול תרופתי".

בתוך כך נמסר מקשת כי "מתוך בדיקה, גם בעונה הקודמת לא נדרש כל טיפול תרופתי". על-פי הזכיינית, מתוך קרוב ל-100 דיירים ששהו בבית "האח הגדול" במהלך 4 העונות, רק שישה בלבד נזקקו לטיפול תרופתי. "מדובר במספר הנמוך מן השכיחות באוכלוסייה ומעיד על כך שמדובר בסיטואציה ספציפית", נמסר.

הזכיינית גם הודיעה כי אתמול (ג') נשלחה התראה לפני הגשת תביעה בגין פרסום לשון הרע ל"ידיעות אחרונות" על הכתבה שתתפרסם בסוף השבוע.

"הפקת 'האח הגדול' חוזרת ומבהירה כי כל טיפול שניתן מנוהל אך ורק על-ידי אנשי מקצוע ועל-פי שיקול-דעתם, וכי ליווי הדיירים והדאגה לשלומם נעשים במלוא הרגישות, האנושיות והמקצועיות, ומושקעים בהם מרב האמצעים והמאמצים על-ידי אנשי המקצוע הטובים ביותר. כך היה וכך יהיה. הפקת 'האח הגדול' לא תיכנע לדרישות התשלום של מר שינפיין וכן למסע ההפחדה המגמתי של 'ידיעות אחרונות'".

בתוך כך, הרשות השנייה הודיעה כי תפתח בבדיקת הנושא: "לנוכח הפרסומים בעניין הליווי הפסיכיאטרי שניתן בתוכנית 'האח הגדול' בעונה השנייה, נדרשה קשת להעביר הבהרות ונתונים לרשות השנייה. בין היתר, הרשות תבחן את אופן בדיקת כשירותם של המתמודדים להשתתף בתוכנית, את הטיפול הרפואי, הפיזי והנפשי שקיבלו במהלך התוכנית, וכן את היקף הבעיות הרפואיות והנפשיות שהתגלו במהלכה.

"הפרסומים האחרונים מדאיגים, שכן המקרה הינו תקדימי ומעלה שוב את שאלת ההשתתפות בתוכניות מסוג זה, הבטחת כבודם ובריאותם של המשתתפים וכן התאמת התוכניות לשידור בשעות מוקדמות. לנוכח חשיבות העניין ורגישותו הרשות תקיים בדיקה יסודית ומעמיקה, אשר תובא בקרוב לדיון בפני מועצת הרשות השנייה".