אילו מניות הניבו ל"תותחי ההשקעות" 35% תשואה ויותר?

וורן באפט וג'ורג' סורוס בחרו במניות סולידיות יחסית שהניבו "רק" תשואה של 5%-7% מתחילת השנה ■ ג'ון פולסון וריי דליו לקחו סיכונים גדולים יותר שהניבו להם תשואות של עד 35% בשלושה חודשים

מאז תחילת השנה, המדדים המרכזיים בוול סטריט זינקו בממוצע ב-20%, אולם לא כל המשקיעים נהנו מתקופת עליות זו. האתר הכלכלי Insider Monkey עקב מקרוב אחר המניות שרכשו בתחילת השנה "תותחי" ההשקעות, המנהלים את קרנות הגידור והמוסדות הפיננסים הגדולים בעולם ואחר התשואה שהניבו להןם אותן מניות.

וורן באפט: אמריקן אקספרס ו-IBM

"האורקל מאומהה", וורן באפט, דורג גם השנה במקום השני, לאחר ביל גייטס, ברשימת עשירי העולם, כאשר הונו האישי נאמד ב-52 מיליארד דולר. באפט, הנחשב לגורו ההשקעות הגדול בעולם ייסד את חברת ההשקעות המצליחה - ברקשייר הת'אוויי באמצעותה הוא הגדיל את החזקותיו ב-2012 במניות של אמריקן אקפסרס, וולס פארגו ו-IBM. צעד זה התברר כצעד נכון, שכן מניות אלו הניבו לו תשואות של מעל 5% מאז תחילת השנה. אמריקן אקספרס עלתה ב-7%, IBM ב-6% וולס פארגו ב-5.6%.

ג'ון פולסון - בנק אוף אמריקה וסיטי

המליארדר ומנהל קרנות הגידור ג'ון פולסון, קנה את תהילתו כמי שפתח פוזיציות מכר (שורט) עצומות על שוק הסאב-פריים האמריקני, באמצעות קרן הגידור שלו -"פולסון", רגע לפני קריסתו ב-2008, והרוויח הון. עיון בדוחות מעלה כי גם 2010 הייתה שנה מעולה לפולסון: פוזיציית הזהב שלו עלתה ביותר מ-30% והוא הרוויח יותר ממיליארד דולר מהחזקתו במניית סיטי לבדה. נציין גם כי לפי כשנה פולסון פתח פוזיציה גדולה על מניית טבע הנאמדת בהיקף של 230 מיליון דולר.

אולם, המניות שהניבו לו את התשואות הגבוהות ביותר בשלושת החודשים האחרונים הם בנק אוף אמריקה - שזינקה מתחילת השנה ביותר 32%, בנק ההשקעות סיטי - זינק ב-14% וחברת ההשקעות Capital One שהניבה לו תשואה של 11.6%.

ג'ורג' סורוס - IBM ואמריקן אקספרס

ג'ורג' סורוס, המנהל קבוצת קרנות השקעה הנקראות על שמו ואחד האנשים העשירים בתבל ידו בתחזיותיו הקודרות ובהשקעותיו המגוונות. כך למשל לפני מספר חודשים הוא רכש אג"ח איטלקיות כשהתשואות שלהן היו בשיא של כל הזמנים - 7%, בהיקף של כ-2 מיליארד דולר . מאז הוא מימש חלק מהשקעה זו וגרף לכיסו תשואות של 15%.

בנוסף להשקעתו זו סורוס, כמו באפט, רכש ב-2012 את מניית אמריקן אקספרס שהניבה לו תשואה של 7% ואת IBM שעלתה ב-6% מאז תחילת השנה.

ריי דליו - קומפיוטר סאיינס ומיקרוסופט

לאחרונה דווח כי ריי דליו (dalio) הדיח את ג'ורג' סורוס מראשות טבלת מנהלי קרנות הגידור המצליחים ביותר בהיסטוריה, אחרי שהקרן של דליו, ברידג'ווטר פיור אלפא, הרוויחה בשנה שעברה 13.8 מיליארד עבור משקיעיה. בחירותיו של דליו השנה היו שונות מאשר של חבריו, באפט וסורוס, שבחרו במניות "בטוחות" יחסית. כך למשל, Eastman Chemical Company הניבה לו תשואה גבוהה של 28% בשלושה חודשים ו-Computer Science Corp זינקה ב-26% מתחילת השנה. גם מיקרוסופט זינקה ב-14% בשלושת החודשים האחרונים.