אכזבה בארה"ב: התביעות לדמי אבטלה זינקו ל-362 אלף

האנליסטים צפו כי התביעות הראשוניות לדמי אבטלה יעלו בשיעור מתון יותר ■ לעומת זאת, תביעות האבטלה לשבוע החולף גדלו ב-8,000 לרמה הגבוהה ביותר מזה חמישה שבועות

האם שוק התעסוקה מתאושש? בעוד המדדים הכלכליים של ארה"ב הוכיחו עד כה כי אחת הכלכלות המובילות בעולם מתאוששת, אם כי באופן איטי מהצפי, היום (ה') התפרסמו תביעות האבטלה החדשות לשבוע החולף (שהסתיים ב-2.3) והיכו בדהמה את האנליסטים כאשר הצביעו על כך שכ-8,000 אמריקנים נוספים הגישו תביעות ראשוניות לדמי אבטלה, והעלו אותה לרמה של 362 אלף - הרמה הגבוהה ביותר מזה חמישה שבועות והרבה מעל צפי האנליסטים שעמד על 352 אלף בלבד.

בנוסף, משרד העבודה האמריקני עידכן את הנתון של השבוע הקודם (שהסתיים ב-25.2) והעלה אותו לרמה של 354 אלף תביעות חדשות, לעומת 351 אלף כפי שפורסם בתחילה. אולם, גם נתון זה עדיין נמוך מתחזיות האנליסטים שצפו לעלייה חדה יותר לרמה של 356 אלף.

נציין כי מספר התביעות המתמשכות לדמי אבטלה לאותה תקופה גדלו בשבוע החולף ב-10,000 לרמה של 3.42 מיליון.

יחד עם זאת, נתוני האבטלה שהתפרסמו היום נחשבים רק ל"מתאבן" שמקדם את דוח התעסוקה המרכזי שיפורסם מחר ב-15:30 ויצביע על מספר המשרות החדשות שנוספו למשק האמריקני בחודש פברואר ועל שיעור האבטלה שצפוי להישאר ללא שינוי על 8.3%.

למרות העלייה בתביעות החדשות לדמי אבטלה, משרד העבודה האמריקני נשאר חיובי לגבי מצב התעסוקה, שכן גורמים רשמיים במשרד העריכו כי דוח התעסוקה צפוי להצביע על גידול של 210 משרות בחודש פברואר, וזאת לאחר שבחודש ינואר נרשמה תוספת של 243 אלף.