כשהגיטרה מנסרת את וול סטריט: פנדר מתכוננת ל-IPO

פנדר, אחת מיצרניות הגיטרות הוותיקות והמפורסמות בעולם, מתכוננת למכור מניות בשווי 200 מיליון דולר בהנפקה ראשונית לציבור

יצרנית הגיטרות הוותיקה ואחת החברות המוכרות והנחשבות בעולם המוזיקה, פנדר, מתכוונת למכור מניות בהיקף 200 מיליון דולר בהנפקה ראשונית לציבור. החברה תסחר בוול סטריט תחת הסימול FNDR.

חלק מהמניות ימכרו על ידי פנדר וחלק על ידי הבעלים, ביניהם רשת CBS, כך הודיעה היום (ה') החברה, המבוססת באריזונה. מספר המניות שיוצעו לציבור טרם פורסם. מי שמייעץ לחברה לקראת ההנפקה הם JP מורגן ו-ויליאם בלייר.

פנדר היא אחת מחברות הגיטרה הוותיקות בעולם, והראשונה שהתחילה בייצור המוני של גיטרות חשמליות. היא מייצרת כלי נגינה מאז 1946, אז הקים אותה ליאו פנדר. יותר מכל החברות, ואולי לצד גיבסון, היא מזוהה עם הולדת הגיטרה החשמלית. הכלי שהכי מזוהה עם החברה הוא ה"סטרטוקסטר", הגיטרה החשמלית עליה ניגנו ומנגנים טובי הגיטריסטים בעולם, ביניהם ג'ימי הנדריקס, אריק קלפטון ועוד טובים ורבים. בנוסף לדגמים רבים של גיטרות, פנדר מייצרת ציוד הגברה, אפקטים לגיטרות וכלי נגינה שונים.

על פי המסמכים שהגישה פנדר לקראת ההנפקה, בשנה שעברה היא הובילה את השוק בארה"ב בתחום הגיטרות החשמליות, האקוסטיות והבאס וגם במגברי גיטרות. מוצרי החברה משווקים ב-85 מדינות, כולל בישראל.

"אנו מתכוונים להרחיב את פעילותנו לצרכנים בכל העולם", נאמר בהודעת החברה. "המותג מקושר באופן הדוק להולדת הרוק נ' רול ויש לו מורשת ארוכה במוזיקה ובתרבות הפופולרית".

הכנסות החברה בשנה שעברה טיפסו בכ-14% ל-700 מיליון דולר, והרווח הנקי עלה גם הוא - ב-76%, ל-19 מיליון דולר.