משרד הבריאות יבחן את הטענות נגד "האח הגדול"

מנכ"ל המשרד, פרופ' רוני גמזו, הודיע כי יבדוק את הטענות נגד קופרמן הפקות ונגד ד"ר אילן רבינוביץ' בנוגע למתן תרופות פסיכיאטריות למשתתפים בתוכנית

פרשת הכדורים הפסיכיאטריים בתוכנית "האח הגדול" מגיעה למשרד הבריאות. מנכ"ל המשרד, פרופ' רוני גמזו, הודיע היום (ו') כי יבדוק את הטענות נגד קופרמן הפקות ונגד הפסיכיאטר ד"ר אילן רבינוביץ' שעלו בתחקיר המתפרסם הבוקר ב"ידיעות אחרונות" בדבר מתן תרופות פסיכיאטריות למשתתפים בתוכנית.

פרופ' גמזו יפנה לרבינוביץ' ויבקש ממנו הסברים לעדויות שהובוא בתחקיר - כך דווח "גלי צה"ל.

בתחקיר שהתפרסם היום במוסף "7 לילות" של "ידיעות אחרונות", סער שיינפיין, מתמודד העונה השנייה בתוכנית ועוד 6 מתמודדים נוספים שנותרו בעילום-שם, מעלים טענות נגד ד"ר רבינוביץ' על כך ששיכנע אותם ליטול תרופות פסיכיאטריות מבלי להסביר להם את תופעות הלוואי.

עוד פורסם תיעוד פגישה שקיים פסיכיאטר התוכנית, ד"ר רבינוביץ', עם חברתו של המתמודד סער שיינפיין במהלך שהותו בבית. לדבריו, הוא חשף בפניה פרטים משיחותיו עם סער, תוך שהוא מודה כי מדובר בעבירה על כללי המשחק.

מפיק התוכנית, אלעד קופרמן, הגיב אמש לטענות החמורות. "מדובר ב-6 מקרים שבהם נדרשה התערבות רפואית. אין פה שום התערבות הפקתית", טען קופרמן, "זאת באמת חוצפה שאין כדוגמתה. זה קשקוש וזה לא לעניין".

אמש פורסם כי זכיינית ערוץ 2 קשת מאיימת כעת בתביעת לשון הרע נגד "ידיעות אחרונות".