הגירעון המסחרי של סין בפברואר - הגדול ביותר מאז 1989

בסין טוענים שהתמשכות משבר החוב באירופה הינו הסיבה העיקרית לגירעון ■ הייבוא בחודש פברואר עלה ב-39.6% - הייצוא גדל ב-18.4%

הממשלה הסינית דיווחה הבוקר שהגירעון המסחרי של המדינה בחודש פברואר עמד על 31.5 מיליארד דולר - הגירעון הכי גדול מאז שנת 1989. הממשלה הסינית טוענת שהסיבה העיקרית לגירעון העצום הינה התמשכות משבר החוב באירופה שפוגע קשות בייצוא של המדינה.

על פי הנתונים שפרסמה רשות המכס בסין, היקף הייבוא של המדינה עלה ב-39.6% לעומת החודש המקביל אשתקד, לאחר ירידה של 15.3% בחודש ינואר. היקף הייצוא של המדינה לעומת זאת, צמח בקצב צנוע יחסית של 18.4% בחודש פברואר.

הנתונים שפרוסמו היום יחד עם הנתונים שפורסמו אתמול שהראו על עלייה פחות מהמצופה בהיקף הייצור התעשייתי מגבירים את הסיכויים שראש הממשלה הסיני ווין ג'יאבאו ינקוט בצעדים נוספים על מנת לעודד מחדש את הצמיחה במדינה. גם ההתבטאות של שר המסחר הסיני צ'ן דימינג מקודם יותר השבוע שהגברת הצמיחה במסחר בהיקף של 10% השנה מצריכה "מאמצים עילאיים" מרמזת על כך שהמנהיגים במדינה שוקלים אפשרות לעזור לייצואנים.

"הירידה באינפלציה וההחלשות בפעילות הכלכלית מאותתים על כך שאנחנו עומדים בפני הקלות נוספות מצד הממשלה הסינית בחודשים הקרובים", אמר שין ג'יאנגונג כלכלן בבית ההשקעות Mizuho Securities Asia. "אני מעריך גם שהממשלה תורה על הפחת נוספת בהלימות ההון של הבנקים - שתהיה ההפחתה השלישית ב-4 חודשים".