יוון פנתה לבנק ההשקעות האירופי על מנת לקבל תמריצים

הנציבות האירופית וממשלת יוון לוחצות על הבנק להעניק למדינה חבילת תמריצים בהיקף של מיליארד אירו ■ המטרה הינה לעודד את הכלכלה היוונית לחזור למסלול של צמיחה

לאחר ההצלחה של עסקת החלפת האג"ח של הממשלה היוונית עם המגזר הפרטי שסללה את הדרך עבור המדינה לקבלת חבילת החילוץ השנייה בהיקף של 130 מיליארד אירו, מתפנים בממשלה היוונית לחפש מקורות מימון נוספים בנסיון להתניע מחדש את הצמיחה של הכלכלה המקומית.

היום נודע, שממשלת יוון והנציבות האירופית מנסים להפעיל לחץ על הבנק האירופי להשקעות על מנת שיתן למדינה חבילת תמריצים בהיקף של כמיליארד אירו על מנת להתניע מחדש את הכלכלה היוונית, כך חשף גיקאס הרדוביליס, היועץ הכלכלי של ראש הממשלה היווני.

"אני מאמין שבסופו של דבר אנחנו הולכים לקבל את חבילת התמריצים הזאת" אמר הרדוביליס לרשת הטליוויזיה היוונית "מגה". "יכול להיות שבנק ההשקעות האירופי יזרים את הכסף למדינה באמצעות הבנקים המקומיים".

הסיבה לכך נובעת בעיקר מהחששות של בנק ההשקעות להגביר את החשיפה שלו למשבר החוב ביוון. לכן עלה הרעיון להשתמש בבנקים היוונים בתור מתווכים שבאמצעותם יכול הבנק להעביר את הכספים למדינה.

תוכניות הצנע שהמדינה נאלצה להעביר על מנת לזכות בחבילת הסיוע השנייה מהאיחוד האירופי, ריסקו לחלוטין את הכלכלה היוונית, שנמצאת במצב הגרוע ביותר מאז מלחמת העולם השנייה. התוצר המקומי הגולמי של המדינה ירד ב-7% בשנת 2011, היקף ההשקעות במדינה צנח ב-21% בשנת 2011 לאחר ירידה של 15% בשנת 2010.

"אנחנו צריכים לקבל את חבילת התמריצים מבנק ההשקעות האירופי מהר ככל האפשר, כי ככל שהזמן עובר הכלכלה היוונית מתרסקת עוד יותר והפחד מלהשקיע ביוון עולה", אמר הרדוביליס.