קשת: "'ידיעות אחרונות' הפך מדווח, שופט ומוציא לפועל"

בעקבות תחקיר "ידיעות אחרונות" על הכדורים שניתנו למשתתפי "האח הגדול", הנהלת זכיינית ערוץ 2 קשת פנתה במכתב לעובדיה: "מנהלים נגדנו קמפיין דורסני ומנסים לפגוע ביחסינו עם הצופים - הכול בגלל שהעזנו להיות גוף תקשורת הישגי"

הנהלת זכיינית ערוץ 2 קשת פנתה הבוקר (א') לכלל עובדיה, במכתב בו היא מותחת ביקורת חריפה על התנהלות "ידיעות אחרונות" בפרשת "הכדורים הפסיכיאטריים" בבית "האח הגדול" שפורסמה במוסף "7 לילות" בסוף השבוע האחרון. "אנו רוצים לחרוג ממנהגנו ולשתף אתכם באיומים, אמונה ומלחמות", כתבה הנהלת קשת לעובדים.

"במהלך שהותם בבית 'האח' מטופלים כל צרכי הדיירים, כולל צרכים רפואיים. תחום הטיפול הרפואי מתנהל על-ידי רופאים מוסמכים, אשר פועלים על-פי שיקול-דעתם המקצועי באופן אוטונומי לחלוטין. דרך הטיפול היא החלטה של הרופא ושלו בלבד. כך היה גם בעונה 2, בה טיפל ד"ר אילן רבינוביץ' במקרים המדוברים, על-פי שיקול-דעתו הבלעדי ושיטתו הרפואית.

"אבל בואו נחזור ונדבר על מה באמת קרה השבוע. השבוע ניסו להסב נזק קשה ככל הניתן, לארגון שבו כולנו עובדים. כן. היו - ולצערנו אולי עוד יהיו - ידיעות עיתונאיות שליליות הנוגעות לתוכניותינו, אבל לא בכך מדובר. בשבוע שעבר הייתה התרחשות שונה לחלוטין בחזית אחרת לחלוטין, לא בחזית העיתונאית.

"באופן מכוון ומתוכנן נרקחה מידיעה עיתונאית לגיטימית, הנוגעת למתן תרופות בבית 'האח הגדול' (ידיעה לא מחדשת במיוחד, כיוון שהדבר תועד ושודר על-ידינו, אך כאמור לגיטימית) מתקפה משולבת בכל הכלים ובכל האמצעים על התוכנית ועלינו.

"לצערנו, אבל גם לשמחתנו, המטרה, הכלל לא עיתונאית, של הקמפיין לעיל נחשפה באופן מובהק וגלוי מהלהיטות חשופת השיניים וחסרת המעצורים שבה הוא הוצא לפועל. 'ידיעות אחרונות' ו-ynet בחרו להעלים את האוטונומיה הרפואית המלאה בתוכנית והקצו לידיעות המכפישות שטחים חסרי תקדים ומיקומים חסרי פרופורציה והיגיון מקצועי. בהרעשה חסרת הגבולות היה דווקא היגיון קר - להכות בכל האמצעים ולנסות לגרום לנו לנזק ככל יכולתם.

"כפי שראינו גם בעבר, ההרעשה ומסך העשן מכוונים כדי לפגוע ביחסינו עם הצופים ולנסות להפעיל לחץ על הרגולטורים. העיתון לא מסתפק בדיווח, הוא גם דורש בתוקף נקיטת פעולות כנגד התוכנית. הוא המדווח, השופט וגם המוציא לפועל. גם בכך נחשפת מבלי משים מטרתם האמיתית של משלחי הקמפיין.

"העיתון צריך כמובן לפרסם תחקירים, אבל השבוע היה זה הקונצרן הכלכלי של 'ידיעות אחרונות' שהפעיל את העיתון והאתר בשירותו של קמפיין פרסומי ויח"צני דורסני כנגד מתחרה. כן, כל זה מסיבה אחת - כי העזנו להיות לו למתחרים קשים.

"העזנו להיות גוף תקשורת הישגי. העזנו לא לשמור על פרופיל נמוך. העזנו לא ליהכנע לתכתיבים, עם אילו עיתונים מותר לנו לשתף פעולה ועם אילו לא. העזנו שלא להגביל את מאקו. לא הסכמנו להחריש לנוכח הקמפיינים שהפעילו כנגד אחרים.

"רצינו להגיד לכם תודה על ההתגייסות, התרומה והאמונה. נתמיד ואף נגביר את קצב היצירה, תוך הקפדה על אמות-המידה. נעשה דברים טובים".

בדרך לבית המשפט?

העימות בין גופי המדיה עשוי להגיע בימים הקרובים לבית המשפט. כפי שפורסם ב"גלובס", קשת שלחה ביום חמישי האחרון, יום לפני פרסום התחקיר המלא ב"ידיעות אחרונות", מכתב התראה לפני תביעה, בו היא טוענת כי הכתבה מהווה לשון הרע.

מנגד, ב"ידיעות אחרונות" חזרו על דבריו של פרופ' אבינועם רכס, יו"ר הלשכה האתית של ההסתדרות הרפואית, שאמר כי "אין ספק שהתוכנית פסולה לחלוטין מבחינה חברתית, מפני 'שטוחנים' נפשית את האנשים שמשתתפים בה".

מ"ידיעות אחרונות" לא נמסרה היום תגובה.