צוות מיוחד בכנסת יבדוק את יוקר המחיה: "המצב רע מאוד"

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני: "יש הרבה מה לעשות כדי להקל על האזרחים, ולא צריך לחכות להקמת אוהלי מחאה חדשים"

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, הקים צוות מיוחד של ועדת הכספים אשר "ידון לעומק בכל המרכיבים שקשורים להתייקרויות במשק". זאת, על רקע התייקרות תעריפי החשמל ב-15%, עליית מחירי הדלק לשיא והעלייה במחירי המים.

"המצב רע מאוד, יש עליית מחירים דרמטית בדלק, במים ובחשמל", אמר היום (ב') גפני. "זאת אכזריות בלתי נתפסת, כי יש הרבה מה לעשות כדי להקל על האזרחים, ולא צריך לחכות להקמת אוהלי מחאה חדשים".

בדיון בוועדת הכספים היום פנה גפני לרשות המסים וביקש לאפשר דחייה של תשלומי המע"מ ומס הכנסה לתושבים ובעלי עסקים המתגוררים בדרום, בשל הלחימה ונפילות הטילים.

זמן קצר לאחר מכן הודיעה רשות המסים על מתן ארכה לתושבי הדרום לתשלומי המסים התקופתיים שלהם, כלומר מועדי הדיווח והתשלום של הדוחות התקופתיים למע"מ, מקדמות מס הכנסה וכן ניכויי מס הכנסה למי שמתגורר באזורי העימות, יידחו מ-15 במארס ל-20 במארס.

בדיון היום על יוקר המחיה השתתפו גם נציגי התאחדות התעשיינים, שהציגו נתונים לפיהם הזינוק של 25% בתעריף המים לתעשייה בינואר (6.03 שקלים לקוב במקום 4.83 שקלים) יגרום לתוספת נטל עלות על התעשייה בהיקף של כ-120 מיליון שקל בשנה. כמו כן, הנתונים מראים כי התייקרות החשמל, הארנונה והדלקים מסבה לתעשייה נזק של כ-1.2 מיליארד שקל.