עקב המצב: רשות המסים דוחה את דיווחי המס לתושבי הדרום

מועדי הדיווח והתשלום של הדוחות התקופתיים למע"מ, מקדמות מס הכנסה וכן ניכויי מס הכנסה למי שמתגורר באזורי העימות יידחו מ-15 במארס ל-20 במארס

על רקע המשך הירי של ארגוני הטרור מרצועת עזה לעבר יישובי הדרום, רשות המסים נרתמת להקל עם העסקים באזור: מנהל רשות המסים (בפועל), דורון ארבלי, הודיע הבוקר (ב') על מתן ארכה לתושבי הדרום לתשלומי המסים התקופתיים שלהם.

על-פי ההחלטה, מועדי הדיווח והתשלום של הדוחות התקופתיים למע"מ, מקדמות מס הכנסה וכן ניכויי מס הכנסה למי שמתגורר באזורי העימות יידחו מ-15 במארס ל-20 במארס 2012.

בהתאם, לא יוטלו קנסות, ריבית והצמדה, ולא יופעלו הליכי גבייה כנגד תושבי הישובים בדרום, באזורים בהם הוגדר מצב מיוחד בעורף, בגין אי-דווח ותשלום עד למועד שנקבע.

"נקל איפה שאפשר"

לדברי ארבלי, הרשות חיה את השטח ומשתדלת לסייע ככל שניתן לתושבים. "אנחנו קשורים ומחוברים למה שקורה במשק, וברור לנו שבימים כאלה צריך לסייע לציבור בדרום. איפה שאנחנו יכולים להקל על ציבור העוסקים שהם הלקוחות שלנו, אנחנו נקל".

על רקע מתקפת הטילים, עובדים רבים לא הגיעו ביומיים האחרונים לעבודה ומעסיקים רבים סופגים כעת את ההפסדים הכרוכים בכך. החלטת רשות המסים תסייע למעסיקים ובעלי החברות לעשות סדר בדוחותיהם טרם הגשתם.

לדברי ארבלי, "התקבלו תגובות חיוביות להחלטה מכיוון תושבי הדרום. ההחלטה משפיעה מאוד על בעלי עסקים, על חברות ולמעשה על כל ציבור הנישומים בדרום הארץ. העוסקים קצת מבולבלים בימים אלה בגלל המצב הביטחוני, בלי קשר לדיווחים לרשויות המס. הם מצויים בחוסר ודאות, ולפחות בתחום שלנו אנחנו יכולים להקל עליהם".

עובדי הרשות פרושים בשטח

בנוסף, מקפידים ברשות המסים לעקוב אחר הנזקים הישירים שנגרמים לתושבי עוטף עזה בעקבות ההפגזות. עובדי הרשות פרושים בשטח, ולעיתים קרובות הם בין הראשונים שמגיעים למקום נפילת טילים. עובדים אלה אמורים לתת מענה לכל השאלות לגבי פיצויים על נזקי בית וכל הנזקים שנגרמים לתושבי הדרום.

לדברי ארבלי, "מאתמול אני בטלפונים עם ראשי המועצות והעיריות בדרום. באופן אישי התקשרתי לכל אחד ואחד, ואמרתי להם שאני מעמיד לרשותם צוותים שלנו בשטח. לשמחתי, הנזקים הישירים לרכוש הם לא רבים, בייחוד לאור הטיפול של כיפת ברזל, אבל בלי שום קשר לכך, אנחנו נערכים וצריכים לתת שירות לכל מי שנפגע. הצוותים שלנו נמצאים שם היכן שניתן".